/КРОСС/ Porsche все още разработва своите мощни хибридни модели и модели с двигател с вътрешно горене. Луксозният SUV ще се предлага в цял свят в три варианта на задвижване до 2030 г. Porsche също е ясно ангажиран с електромобилността: „Нашата продуктова стратегия е проектирана така, че да можем да доставяме повече от 80 процента от нашите нови превозни средства напълно електрически през 2030 г. - в зависимост от търсенето на клиентите и развитието на електромобилността в регионите по света", казва шефът на Porsche Оливър Блуме.
Четвъртото поколение на бестселъра Cayenne е напълно новоразработен и преработен модел, който значително ще подпомогне нарастването на електромобилността в Porsche. Електрическият Cayenne е базиран на по-нататъшно развитие на Premium Platform Electric (PPE) с 800-волтова архитектура.
„Гъвкавостта на PPE архитектурата ни позволява да интегрираме най-новите технологии в областта на високоволтовите системи, задвижващите системи и шаситата" - казва Михаел Щайнер, член на Борда за изследвания и развитие в Porsche AG - „Ще използваме потенциала на електрификацията, за да издигнем Cayenne до напълно ново ниво по много начини - включително производителност."
В допълнение към типичните за Porsche характеристики на шофиране, целите за развитие включват висока и стабилна производителност на зареждане, висока ефективност и още по-високо ниво на комфорт и пригодност за ежедневна употреба. След обширна фаза на цифрово разработване и тестване, както и първоначални тестови шофиране на тестовите площадки на развойния център във Вайсах, първите камуфлажни прототипи на напълно електрическия Cayenne вече напуснаха заводските помещения.
„Тестването в реална среда започна и е един от най-важните етапи в процеса на разработка" - казва Майкъл Шецле, ръководител на серията Cayenne - „Преди пускането на пазара, прототипите ще изминат няколко милиона тестови километра по целия свят при климатични и топографски условия."
Целта е да се осигури оперативна стабилност и надеждност на хардуера, софтуера и всички функции на автомобила според фирмените високи стандарти за качество. Преди това да се случи, сегашното поколение на Cayenne, което ще получи едно от най-обширните продуктови подобрения в историята на Porsche през 2023 г., първо ще бъде доразвито.
Като част от това, разработчиците се фокусират, наред с други неща, върху задвижванията и по-специално върху надграждането на V8 двигателя, разработен от Porsche и построен в завода за двигатели Zuffenhausen. Марката иска да подготви битурбо двигателя за бъдещи законови изисквания чрез комплексни технически мерки.