Новата Волга „говори“ на китайски
Секция: Автомобили
29 Юли 2024 20:48
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Новата Волга „говори“ на китайски

/КРОСС/ В Нижни Новгород на публиката беше показана нова Волга, или по-точно някаква кола, която беше отбелязана като Волга, без дори някой да си направи труд да се изпише името с руски букви. Както се досещате, в този „Пепелац" /името на летяща космическа трошка от ссср филмова комедия/ няма никакво вътрешно руско съдържание и историята с Москвич се повтаря на 100%.

И, очевидно, съдбата на тази кола ще бъде подобна. Само държавни агенции ще купуват същата китайска кола, но два или три пъти по-скъпа заради името Волга. Нека напомним, че е представена цяла „линия" автомобили, състояща се от цели три броя - седанът от D-класа Volga C40, кросовърът от D-класа - Volga K40 и кросовърът от C-класа - Volga K30.

Какво се крие зад тези имена все още не е известно, но това не е особено важно. Тези автомобили са от Китай, което е доста очевидно. Тоест, не се говори за никакво възраждане на марката Волга, но можете да се пише упражнявайки се по темата най-много.

Най-вбесяващото в тази история е, че руските бизнесмени по навик се срамуват от родния си език. В края на краищата не е било трудно за китайците да изобразят руски букви, но явно това не е било в техническото задание - наистина двоен срам отбелязват руски автожурналисти.

Техническите характеристики на автомобилите са незабележими и не заслужават специално внимание - това са типични творения на китайската автомобилна индустрия. Двигател от литър и половина, напомпан силно с турбокомпресор, за да се извадят от него цели 188 к.с. Естествено, в ущърб на ресурса, все още никой не е успял да измами законите на физиката.

Има само една трансмисия - автоматична скоростна кутия, също нищо ново. И един куп всякаква бордова електроника. Съвременната руска автомобилна индустрия не е в състояние да повтори всичко това. Подобно желание обаче нямат нито бизнесът, нито властта.