Емоционалната интелигентност е най-важното умение в ерата на AI за технологичната индустрия
Секция: Технологии
30 Юли 2024 20:24
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Емоционалната интелигентност е най-важното умение в ерата на AI за технологичната индустрия

/КРОСС/ 82% от лидерите в технологичните компаниии смятат, че изкуственият интелект (AI) тотално ще промени бизнеса им. Това е секторът, най-силно припознаващ мощния ефект, който AI ще окаже върху развитието на света. Далеч след тях се нареждат вторите в класацията - мениджърите на компаниите в сферата на отбраната и космонавтиката с 63%. С най-малка чувствителност по темата са топ мениджърите в сектори като транспорт, логистика и производство, които където само половината (51%) осъзнават ролята на AI. Това показват данни от глобално проучване на HR лидера Adecco Group, проведено в партньорство с Oxford Economics сред 2000 топ мениджъри. Целта му е да изследва промените в пазара на труда от гледна точка на топ мениджмънта в компаниите.

Прогнозата на всички за развитието на пазара е, че проблемът с кадрите ще се задълбочи и компаниите трябва да станат още по-конкурентоспособни в привличането на таланти. Дигиталните и технологичните умения ще бъдат най-търсените след 5 години и вероятно да бъдат необходими за всеки вид роля в компаниите.

За лидерите в технологичните компании обаче, емоционалната интелигентност (EQ) става все по-важна в сравнение с технически и аналитични умения. На това мнение са 58% от участвалите в проучването. Значението на емоционалното разбиране и съпричастност са припознати от половината от мениджърите във фарма индустрията и сфератана здравеопазването.

„Изследването на Adecco Grouр показва, че развитието на емоционалната интелигентност на служителите остава все така важно и в ерата на изкуствения интелект. За да запазят кадрите си и да ги адаптират към променената действителност, лидерите трябва да инвестират едновременно в обучения на хората си за работа с новите технологии, за да се възползват от бизнес ползите на внедряването на AI, но и в развитие на тяхната емоционална интелигентност.", коментира Надежда Василева, изпълнителен директор на Adecco България.