/КРОСС/ Темата за санкциите в училище отново излезе на дневен ред. Училищният директор Диян Стаматов излезе с пост във Facebook, в който определя неспазването на правилата и липсата на санкции като най-големия проблем в родното ни образование.
"Това е основният проблем през последните години. Много трудно се налагат санкции на ученици, които са нарушили правилата. Не са редки случаите, в които родители оспорват законодателно в Административния съд налагането на санкции. Където не са спазени правилата, да се налагат необходимите санкции", подчерта Стаматов пред Bulgaria ON AIR.
Абсолютно всичко се нарушава
"Анархията придобива сериозна застъпеност в училищната система. Това води до нарушаване на класа, нарушаване на поведението в рамките на часа, качеството на образованието намалява. Усещането за справедливост е силно нарушено. Усещането за липса на санкции и наказуемост също", каза събеседникът на "България сутрин".
Нищо не се случва, ако учениците не пишат домашните си, не ходят на училище и нарушават дисциплината, стана ясно от думите на Стаматов.
По думите му това безсилие в системата на санкциониране бързо прераства в безсилие в обществото ни изобщо. Има усещане за липса на санкции за всички.
Ролята на родителите е изключително важна
"Едно от най-лесните неща е родителят да вярва безпрекословно на случващото се в училище. Трябва да бъдат приети няколко стъпки за санкциониране. До 16-годишна възраст децата са под прякото възпитание и въздействие на своите родители. Родителят трябва да бъде спазващ правилника на институцията, както и ученикът", настоя Стаматов.
Директорът съобщи още, че над 50-60% са родителите, които не посещават училището на своето дете, за да се запознаят с важните казуси.
Апелът на директорите не е да има оценка за поведение. Желанието е да има по-лесен формат за налагане на санкции, обобщи Стаматов.