Renault шлифова диаманта Captur
Секция: Автомобили
12 Август 2024 11:24
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Renault шлифова диаманта Captur

/КРОСС/ Неизменното послания към Итън Хънт „ при положение, че приемеш тази задача... " важи в цялостна мощ за Renault и основния дизайнер Жил Видал през последните месеци, които поеха предизвикването да стартират по един нов SUV през няколко месеца.

През 2024 година Режията ни предложи три нови модела: електрическия Scenic, флагмана Rafale и неотдавна Symbioz. Но това не значи, че старите герои са забравени, в противен случай. За да може да се стигне до появяването на горните три, Captur играе съществена роля във френския шпионски трилър, носейки облаги с над два милиона продажби за малко повече от десетилетие.

Битката му със „злодеите" е неспирна, измежду които можем да изтъкнем Ford Puma, Hyundai Kona, Peugeot 2008... Но специфичното поделение на Renault за противопоставяне бе управлявано преди пет години от Жил Видал, който разпростра погледа си за новия външен образ на гамата, с цел да попадне в него и мощно обновеният Captur. Макар е във фаза фейслифт, Captur е със мощно изменен дизайн, като начело не е останал непокътнат подробност.

Новите предни full LED светлини са общоприети за всички версии. Също като при новото Clio, дневните LED светлини са с отвесна форма на полуромб, въодушевена от логото на марката. Двата въздухозаборника, ситуирани в двата края на предницата, до дневните светлини, способстват за аеродинамиката и охлаждането на предните спирачки.

Логото е ново, както и радиаторната решетка, в която виждаме дребни ромбоидни емблеми, наподобяващи бронята на змей от епопеята, в която HBO ни придвижва всеки понеделник. Отзад обстановката не е толкоз фрапантно изменена, като корпусът на задните светлини към този момент е транспарантен, с цел да виждаме следващата доза дребни ромбоидни елементи.

Добавяме новото лого и актуализирания дифузьор, с цел да приключим образа на модела, който за пръв път може да се похвали и с топ равнището на съоръжение еsprit Alpine, какъвто е автомобилът на фотосите. За модела се оферират шест цвята, както и опционално двуцветно осъществяване с три цвята за покрива и капаците на огледалата. Три са вероятните дизайни на джантите, които според от версиите, са с размер 17, 18 и 19 цола.

Промените в Renault Captur не престават и вътре, където виждаме мултимедийната система OpenR Link с нов 10,4-инчов отвесен екран по средата и вградени Googe услуги (в взаимозависимост от версията). Тя съдържа най-хубавото от бордовата технология с Android Automotive 12, като моделът е първият от В-сегмент, предлагащ такава технология. Свързването на Android Auto Apple и CarPlay е безжично. Шорткъти в горната част на екрана улесняват боравенето с най-често употребените функционалности. Самият екран реагира доста бързо, а яркият и явен екран прави разчитането на картите от интегрираните Гугъл Maps безпроблемно. А още по-добре е, че може да пуснем и Waze, който да ни предизвестява за неприятни чичковци с нови комбита BMW 340i.

Имаме също физически бутони за мощ на звука, а въртящите се контролери за климатика са отстранени в интерес на доста приятни на досег физически бутони, което е мощно позитивно, защото ергономията е доста по-добра. Тестовият автомобил бе оборудван с Harman Kardon аудио система с девет високоговорителя. Като алтернатива може да се поръча панорамен покрив. Материалите в топ равнището на съоръжение са доста меки и приятни на досег. В интериора няма кожа (естествена) и хром.

Renault разгласи, че от 2025 година ще спре да употребява материали от скотски генезис. Въпреки това синтетичната кожа основава премиум чувство, самите седалки са с висока странична опора, а централния тунел, където е ситуиран селекторът на трансмисията, е облицован с меки материали. По този метод коляното на десния ми крайник, което е в непрекъснат досег с тази част от интериора, не изпитва неприятно чувство след дълъг път.

Освен това огромна част от пластмасите са сменени от мек на досег текстилен материал. Една от областите, в които Captur впечатлява, е багажното пространство, защото предлага повече товарен потенциал от доста други възможности. Мястото за краката откъм гърба е относително положително, само че в региона на главата не толкоз. Имам си измерител за тази цел, синът ми е над 1,85 м, към момента е на 15 години и майка му се вози начело. Но на дълъг път, за 10 дни на гръцкото море, на брачната половинка ми й трябват безчет неща.

И тук идва фактът, че Captur може да се похвали с плъзгаща се задна скамейка. И без това багажникът от 484 литра (с двоен под) е повече от впечатляващ, само че в случай че откъм гърба няма да се вози човек, седалката може да се плъзне със 16 см към гърбовете на предните облегалки, като по този начин се отваря размер от 616 литра, което го прави водач при компактните кросоувъри. Разнообразие под предния похлупак не липсва. В основата е 1,0-литров мотор с 90 к.с., като същият се употребява в двугоривния вид на бензин и LPG със 100 к.с. и фабричен инсталирана газова система. Имаме четирициндров елемент със 160 к.с., както и версията E-Tech full hybrid, която тествах аз.

Тя е с 1,6-литров атмосферен мотор, дребна батерия с потенциал 1,2 kWh и два електромотора (36 kW е-мотор и 18 kW HSG) за систематична мощ 145 к.с. и 205 Нм. От Режията се хвалят, че системата може да работи в напълно електрически режим до 80% от времето в града. В градски цикъл, да вземем за пример, хибридната система обезпечава спестовност на гориво до 40% спрямо стандартен бензинов мотор. И това не е единствено похвала, а факт. Изпитах го след близо 800 км пробег до Касандра на Халкидики и назад в София. Както споделих и по-рано, за десетдневната ни морска почивка бяхме напълнили багажника до дупка, в купето бяхме трима индивида, само че все пак Captur E-Tech 145 сподели най-голям междинен разход от 5,5 л/100 км.

Под променените панели Renault прибавя нови амортисьори на предната ос, с цел да усъвършенства контрола на каросерията и модифицира геометрията на окачването за по-добър комфорт. Режията споделя, че кормилното ръководство е било прекалибрирано за усъвършенствана реакция и надзор. Както и преди, Captur разполага с торсионна греда откъм гърба и псевдо-MacPherson начело (в които е инсталиран низък носач и отстранена стабилизиращата щанга).

Настройките на MULTI-SENSE са налични посредством централния сензорен екран или бутон на кормилото. Топ оборудването espritAlpine върви в комплект с 19-цолови колела, само че тестовият модел бе с 18-ки, което значи единствено едно: система Extended Grip за по-добро сцепление на сняг и мека настилка. Четири са конфигурациите на приборното табло, има 48 цвята за LED лентите на панелите на вратите. Те основават по-приятна атмосфера в купето, като цветът се трансформира автоматизирано на всеки 30 минути въз основа на циркадния цикъл (24-часов биологичен часовник) и времето от деня (студени цветове денем, топли цветове през нощта).

Приятната атмосфера обаче се нарушава в един съответен миг: когато моторът изпита по-високо натоварване. И не че аз му го задавам, Captur просто не е спринтьор, по тази причина и не желая от него внезапни ускорения. Но придвижване със 120-140 км/ч на автомагистрала са нещо обикновено, няма никакъв проблем, може и повече. Но на всяка маистрала има изкачвания, които желая да взема със скоростта, с която го стартирам. Баааам, трансмисията влиза в една от 14-те предефинирани стратегии, в резултат на което атмосферният мотор внезапно скача до и над 5000 об./мин, което е съпроводено с плач, без това да върви с реципрочно ускоряване, а жена ми до мен ме поглежда с обезпокоен загадъчен взор.

"Споко", укротявам я аз, лишавам от газта (скоростта пада), моторът влиза в естествен режим, аз отново натискам педала, с цел да си върна скорост и.... отново от същото. Което ме накара да се приспособявам към колата. Иначе, на ценовия фронт Renault Captur се оправя сносно. Хибридната версия по ценова листа варира в диапазона 53 990 до 60 990 лева с Данък добавена стойност (без спомагателни екстри).

В същото време съперниците Peugeot 2008 Hybrid 136 e-DCS6 е в диапазона 55 877 до 64 231 лева, до момента в който Hyundai Kona 1.6 GDI HEV 141 к.с. 2WD 6DCT - от 63 900 до 77 400 лв.. Това, естествено, не са всички съперници, само че не бих могъл да изброя всички, защото всяка марка има най-малко по един представител в сегмента.

Технически характерности:
Renault Captur E-TECH Hybrid 145

Размери
Дължина, мм: 4239
Широчина, мм: 1797
Височина, мм: 1575
Междуосие, мм: 2639

Собствено тегло, кг: 1370

Двигател
Тип: редови, 4-цилиндров, атмосферен
Работен размер, куб. см: 1598
Макс. систематична мощ, к.с. при об./мин.: 145 при 5600 Макс. въртящ миг (системен), Нм: 205

Динамика
Макс. скорост, км/ч: 170
Ускорение 0-100 км/ч, сек: 10,6
Среден разход, л/100 км: 4,7/4,9
Вредни излъчвания СО2, г/км: 106/111
Базова цена на модификацията, лева с Данък добавена стойност: 53 990

Източник: vesti.bg