"Софийска вода" проверява завишени сметки за вода в столични квартали
Секция: БЪЛГАРИЯ
19 Август 2024 18:21
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
"Софийска вода" проверява завишени сметки за вода в столични квартали Установени са повишени фактури, следствие на реално изчисление и фактуриране на общи нужди за по-дълъг период назад

/КРОСС/ "Във връзка със зачестили сигнали за завишени сметки за консумация на вода в следствие на фактурирани високи общи нужди, "Софийска вода" инициира поетапни проверки на случаите със сгради с повече от 20 имота, в които са изчислени общи нужди над 20% и са фактурирани сумарно над 400 куб. метра вода". Това съобщиха от дружеството.

Изготвен е график за поетапна специализирана проверка и установяване на реалните причини за всеки от тях в следващите няколко месеца.

Към този момент вече са предприети две специализирани проверки на случаите в ж.к. „Младост" 1, бл.40 и кв. „Сухата река", бл. 18. Анализирани са наличните данни в системата на "Софийска вода" по отношение на коректността на данните на общите водомери и метрологичната им годност. И в двата случая е потвърдена изправността на общите водомери, които са собственост на дружеството и коректността на отчетените по тях данни.

Установени са завишени сметки за вода, следствие на реално изчисление и фактуриране на общи нужди за по-дълъг период назад. В единия случай периодът е 6 месеца, а в другия - 1 година. Причина за това е системно неосигурен достъп от страна на живущите на проверителите от "Софийска вода" до общите водомери на двата блока, както и до голяма част от индивидуалните водомери на клиентите.

В подобни случаи, за да се установи точната причина за големи разлики в отчитането, "Софийска вода" следва стриктно установената си процедура, която засяга случаи с установени общи нужди над 20%. Като първа стъпка дружеството изпраща писмено известие до клиентите за установената голяма разлика.

След това инициира специализирани проверки на няколко етапа: анализ на съществуващите данни в системата на дружеството, изправността на общия водомер и след това комплексна физическа проверка на място с пълен обход за реален отчет на имотите в етажната собственост.

Анализ на резултатите от проверките през годините показва, че възможните причини за формиране на количества Общо потребление са:

• Недобро състояние на вътрешната инсталация и невидими течове по нея;

• Ползване на вода в общи помещения и прилежащи площи, за които няма открити партиди;

• Неизправни индивидуални водомери - извън метрологична годност или повредени;

• Имоти без монтирани индивидуални водомери от страна на живущите и отчитащи се на база;

• Системно неосигуряване на достъп на проверителите до водомерите за отчитане на реални показания;

• Декларирани като необитаеми(неизползваеми) обекти, които се ползват/обитават;

• Подадени неточни самоотчети от потребителите.

Източник:БГНЕС