Ford прави още една крачка назад в стратегията си за електрическа мобилност
Секция: Автомобили
22 Август 2024 06:33
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Ford прави още една крачка назад в стратегията си за електрическа мобилност

/КРОСС/ Ford Motor Co. променя стратегията си за електрифициране на гамата от автомобили отново, отказвайки се от плановете си за напълно електрифициран SUV в рамките на промяна, която може да струва на автомобилопроизводителя около 1,9 млрд. долара, съобщава Bloomberg. Освен че се отказва от плановете за SUV-а с три реда седалки, които така или иначе бяха отложени, Ford слага на пауза и пикапа си от следващо поколение и намалява разходите за електрическа мобилност до 30% от годишните си капиталови разходи, спрямо 40% преди това. Производителят също така обяви и готвени промени в заводите си за батерии, позовавайки се на нуждата от засилване на конкурентоспособността спрямо по-достъпните китайски фирми.

Това е поредна крачка назад от страна на главния изпълнителен директор Джим Фарли, който първоначално засили прехода на Ford към електрическата мобилност, след като пое поста преди четири години. Сега Фарли залага, че Ford може да започне да произвежда електромобили на сходни цени с тези на колите с традиционно задвижване, включително на среден по размер пикап, който се очаква през 2027 г., и да изкарва печалба от тези модели в рамките на година след пускането им.

„Това е огромен завой за нас и ние не бихме го направили, без да си напишем домашното, за да сме убедени, че това е правилният план", коментира в интервю главният изпълнителен директор на компанията.

Акциите на Ford поскъпват с близо 2% минути преди края на редовната борсова сесия в САЩ. От началото на годината обаче записват спад на цената от 12%. За да подобри финансовото представяне на бизнеса си с електрическа мобилност, компанията ще стимулира микса от батерийно производство в САЩ, за да може да се квалифицира за данъчни привилегии в рамките на Закона за намаление на инфлацията на Джо Байдън. Производителят работи с един от доставчиците си на батерийни клетки - южнокорейската LG Energy Solution, за да премести част от производството на батерии, необходимо за нейните SUV-ове Mustang Mach-E, от Полша в Холанд, Мичиган догодина.

Автор: Елена Илиева, investor.bg