Юлия Георгиева: Тази реклама в мрежите е пропагандиране на употребата на наркотици
Секция: БЪЛГАРИЯ
28 Август 2024 17:56
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Юлия Георгиева: Тази реклама в мрежите е пропагандиране на употребата на наркотици

/КРОСС/ Свидетели сме на един урок, как се употребяват наркотици. На практика тази реклама е пропагандиране на употребата на наркотици. Това предупреди в интервю пред БНР Юлия Георгиева от Центъра за подкрепа на зависими от наркотици и алкохол. Тя е сигнализирала за бруталната реклама в социалните мрежи, в която инфлуенсърка, хваната за шофира под въздействието на наркотици, показва как се шмърка безалкохолна напитка на прах.

"Клипът е видян е от много хора и затова се чувствах длъжна да предупредя родителите за опасността за децата им. Рекламира се енергийна напитка, която се шмърка през носа. Едно комплектче, което е с тръбичка за употреба. Смущаващо е, че това нещо е в грамове и се показва, как се приемат наркотици. Това, което най- много ме притеснява, че с това се отваря една врата пред младите хора, които все още имат някаква бариера да опитат наркотици", коментира Юлия Георгиева.

И според нея този клип показва първата стъпка за взимане не забранени вещества. "Сблъскваме се и с проблема, че в българските училища няма качествена ефективна програма за превенция за употреба на наркотици. Този закон за пропагандата за нетрадиционна сексуалност забрани здравното и сексуалното образование. Децата няма как да бъдат запознати с други варианти за справяне със стрес и емоции, и те започват да се учат от интернет", предупреди Георгиева.

Тя изнесе потресаващи факти на европейско проучване, че децата от България са на първо място по употреба на тютюн и алкохол: "По-шокиращата цифра е че 1,8% от децата до 12 години вече са опитали амфетамини."