/КРОСС/ Различни певици в последно време приковаха вниманието с това, че показват как се смърка енергиен прах, като това плашещо наподобява употребата на наркотици. Темата за рекламирането на вредни продукти и още повече рекламирането на вредни модели на поведение е важна. Може ли да бъде регулирана и регламентирана? Гост по темата в БНТ „Денят започва" беше Габриела Руменова от платформата "Ние, потребителите".
Да, защото виждаме, че в последните години вече и в България се използват популярни в социалните мрежи лица, популярни най-вече сред младите, подрастващите и други уязвими групи потребители, да рекламират продукти, услуги, включително това върви и с поведението на тези т.нар. инфлуенсъри или влиятелни личности. Много е важна и саморегулацията какво ще си позволи тази популярна личност да направи, но виждаме, че не може да се разчита само на това.
Според Руменова трябва да има правна рамка, подобно на тази в други европейски държави, специален закон за инфлуенсърите, който да регламентира правилата за осъществяване на тази дейност.