Volvo промени стратегията си за електрификация, но остава отдадена на крайната цел
Секция: Автомобили
07 Септември 2024 20:02
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Volvo промени стратегията си за електрификация, но остава отдадена на крайната цел

/КРОСС/ Volvo Cars обяви, че макар и пълната електрификация на портфолиото й да остава като крайна цел в стратегията на компанията, марката е решила да промени амбициите си в резултат на променящите се пазарни условия и потребителски изисквания.

От Volvo Cars анонсират, че новите цели на марката са свързани с пазарен микс от 90 до 100% на електрифицирани автомобили до 2030 година, като тук става въпрос за изцяло електрически и PHEV зареждаеми хибридни модели. Останалите между 0 и 10%, ако е необходимо, ще бъдат коли с незареждаеми хибридни задвижващи системи, което реално е и промяната в сравнение с плана на фирмата за пълна електрификация до 2030 година.

"До 2025 година се очаква процентът на електрифицираните продукти да бъде между 50 и 60 процента", анонсират от Volvo. "Доста преди края на това десетилетие Volvo Cars ще разполага с пълна гама напълно електрически автомобили. Това ще позволи на Volvo Cars да премине към пълна електрификация, когато пазарните условия са подходящи".

"Откакто компанията изложи амбицията си да стане изцяло електрическа, тя пусна пет напълно електрически модела: EX40, EC40, EX30, EM90 и EX90", казват още от Volvo. "EX30 в момента е класиран като третият най-продаван електромобил в Европа, според последните налични данни за индустрията".

От Volvo акцентират също така върху бавещото се разгръщане на зарядна инфраструктура, преустановяването на държавни програми за субсидия за покупка на електромобили и допълнителни несигурности по отношение на данъчното облагане и допълнителните такси на отделните пазари. "Имайки това предвид, Volvo Cars продължава да вижда необходимостта от по-силни и по-стабилни държавни политики в подкрепа на прехода към електрификация".