Опасни са тунелите на главния път Е-79 между Симитли и Кресна
Секция: БЪЛГАРИЯ
08 Септември 2024 09:21
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Опасни са тунелите на главния път Е-79 между Симитли и Кресна

/КРОСС/ Лоши условия в тунелите на главен път Е-79 между Симитли и Кресна. За това сигнализират зрители. Половината от осветителните тела в стария тунел "Железница" и "Кривият тунел" не светят и състоянието им е такова вече повече от година. Заради полутъмните тунели са станали и няколко инцидента това лято.

Любен Кушев от Благоевград ударя куче в тунел "Железница". Разказва, че липсата на осветление е допринесла за инцидента и значително повишава риска от по-тежки катастрофи:

"Аз там загубих номер, ударих едно куче, нали щях да направя страшна злополука, нали номера ми изчезна връщах се, не можах да го намеря. Абсурд е, тъмница е... добре де толкова ли струва едно осветление да се направи допълнително, не просто да се подменят осветителните тела."

- Това е международен път, магистрала, свързва ни с Гърция, този път винаги е бил много проблемен и когато пътуваме винаги сме под напрежение, натоварен е, а осветлението е отвратително.

В официална позиция до БНТ от АПИ посочват, че липсата на осветление в тунел "Железница" на Е-79 е заради амортизираната електрическа инсталация, която го захранва. Тя не е основно ремонтирана от построяването на съоръжението през 80-те години на миналия век. За да повишат безопасността, са поставили предупредителни табели, а скоростта за движение е ограничена на 60 километра в час.

Георги Гълъбов - Институт по пътна Безопасност: "Тази табела дори не мога да я нарека измиване на ръце или опит да минат метър с разходите, то и с нея и без нея всички виждат, че вътре няма осветление. Това не може да предотврати едно ПТП, което може да е в резултат от несъобразяване на дистанция която трудно може да бъде видяна... те не чистят и светлоотразителите, които са другия вид пасивна защитна инфраструктура като ограничители, за да не се стига до стената да може наистина, ако стане аварийна ситуация и осветлението не работи да може водача да види все пак къде са габаритите на самия тунел."

Освен в тунел "Железница", осветлението е оскъдно и в така наречения "Крив тунел", разликата е, че тук липсват дори табели, които да предупреждават водачите. От пътната агенция от началото на юли разработват проект за подмяна на осветлението в тунела по договор за поддържане и текущи ремонтни дейности. Уверяват, че пътноподдържащото дружество и пътното управление ще работят с ускорени темпове, за да завършат ремонта в най-кратки срокове. Но месец по-късно резултати все още няма.