24 работни дни годишно спести проект на стажант в Лидл България
Секция: БЪЛГАРИЯ
11 Септември 2024 12:04
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
24 работни дни годишно спести проект на стажант в Лидл България Стажът в компанията е отговорил или надминал очакванията на 100% от стажантите

/КРОСС/ Проект за спестяване на 16 работни часа на месец, 192 часа на година или общо 24 работни дни годишно разработи един от участниците в тазгодишната стажантската програма на Лидл България. Пламен Цоков е студент по информационни технологии в Нидерландия и заедно с още 13 младежи, които следват в университети в България, Дания, Германия и Великобритания, стана част от петия, юбилеен випуск стажанти на Лидл България.

В рамките на два месеца, под ръководството на опитни ментори, те разработиха конкретни проекти, които на финала на програмата представиха пред топ мениджмънта на компанията.

Освен проектът на Пламен, който допринесе за оптимизирането на отчитането на работното време в отдел „Продажби и логистика", имаше още много ценни и интересни идеи. Като например проектът на студентката в УНСС Елена Вутова, която разработи концепция за „Перфектен ден" на служителите в магазините на веригата по време на натоварените дни около коледните празници. Или идеите на Димитър Недялков, който следва бизнес администрация в университета в Манхайм, Германия и с проекта си се постара да улесни обмена на информация между различни звена в компанията. В отдел „Експанзия" помогнаха на Пресияна Ганева да измине стъпка по стъпка процеса по изготвянето на стратегия и план за потенциален нов магазин.

Всички стажанти споделиха, че програмата е отговорила или надхвърлила очакванията им. 100% посочиха, че в бъдеще биха избрали Lidl като работодател, като сред основните им мотиви за това са екипът, уважението, топлата и приятелска среда, възможностите за развитие и условията. 96% от тях пък биха я препоръчали на свои познати заради опита, стажа, новите контакти и шанса да видиш отвътре как работят компаниите. Участниците оценяват изключително високо работата си с ментор, който ги подкрепя, както и новите знания, които са придобили, включително за управление на проекти, анализ на данни, презентационни умения, работа в екип, отговорност, изграждане на личен бранд и др.

Именно това, че всеки стажант работи по конкретен проект с ментор, преминава се през серия от практични обучения и участва в различни събития отличава стажантската програма на Лидл България, като интересът към нея ежегодно нараства. Тя е една от успешните младежки програми, с които компанията осигурява на младежи без опит вход към успешна кариера и подпомага интеграцията им на пазара на труда. Близо 1/4 от преминалите стаж в Lidl стават част от екипа, като тази година общо 3-ма младежи ще продължат да работят в компанията.

Обратната връзка от стажантската програма препотвърждава резултатите от Graduate Survey 2024 - ежегодно независимо проучване, което класира най-предпочитаните работодатели в България според студентите. В него Лидл България отново е в топ 10 сред всички компании в страната и номер 1 сред търговските вериги.

За стажантската програма на Лидл България

Стажантската програма се провежда от 2020 година. За пета година Лидл България даде възможност за платен стаж на студенти от различни специалности от университети в страната и чужбина. Стажът се провежда за период от два месеца - от 1 юли до 30 август. Младежите работят по конкретен проект, който на финала представят пред мениджмънта на компанията. Най-добре представилите се студенти имат шанс да продължат да се развиват в Лидл България.


За Лидл България

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 129 магазина в 56 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.