Toyota Hilux е електрифициран
Секция: Автомобили
12 Септември 2024 20:08
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Toyota Hilux е електрифициран

/КРОСС/ С новата 48-волтова мека хибридна система започва нова глава в историята на Toyota Hilux - здравият пикап получава електрифицирано задвижване и по този начин по-голяма ефективност. Доказаният 2,8-литров дизелов двигател се поддържа от мека хибридна система, състояща се от електрически генератор, 48-волтова литиево-йонна батерия и DC/DC преобразувател.

Новият Hilux с мека хибридна система 48V показва силно присъствие на пътя, не на последно място чрез своите размери от 5325 милиметра дължина, 1900 милиметра ширина и 1815 милиметра височина. Благодарение на своята товарна зона с дължина 1525 милиметра, той предлага висока полезна стойност. Дори при хибридно задвижване теглото на теглено ремарке и полезният товар остават още много високи - съответно 3000 и 1000 килограма.

Hilux с мека хибридна система 48V се предлага само като двойна кабина. Неговата радиаторна решетка с 3D вид и здравата предна броня подчертават характера му на „неразрушим" пикап. Не са били необходими сложни настройки на задвижването - компонентите са лесно интегрирани в съществуващата конструкция на превозното средство и проектирани да издържат на тежките работни условия на ежедневната работа.

Например, компактният генератор е разположен достатъчно високо, за да поддържа дълбочина на газене от 700 милиметра. Дизеловият двигател задвижва постоянния синхронен двигател, който от своя страна зарежда хибридната батерия. Когато батерията е заредена, генераторът поддържа дизеловия двигател с мощност до 12 кВт/16 к.с. и допълнителен въртящ момент от 65 Нм по време на движение. Точно като настоящия Hilux, Hilux с 48V мека хибридна система може да се захранва от дизел HVO100 - неизкопаемо гориво, което е 100 процента възобновяемо.

Генераторът е разработен специално за използване в търговски превозни средства. Обтегачът на колана с две рамена и подсилените колани допринасят за подобрено управление и хармонична реакция. Характеристиките на ускорението стават по-хармонични и поведението на шума и вибрациите е намалено.

2,8-литровият DOHC дизелов двигател с 16 клапана произвежда 150 кВт/204 к.с. при 3400/мин и осигурява 500 Нм въртящ момент между 1600 и 2800/мин. Common rail дизелът се вентилира от турбокомпресор с променливи лопатки и междинен охладител с водно охлаждане. Цялостното пречистване на отработените газове включва дизелов окислителен катализатор, дизелов филтър за твърди частици, система за селективна каталитична редукция (SCR) и допълнително впръскване на урея.

Новата мека хибридна система Hilux 48V е оборудвана с най-новите технологии Toyota Safety Sense, защитаващи водача и другите участници в движението от различни потенциални опасности. Подобрената система за предотвратяване на сблъсък (PCS) може по-добре да разпознава пешеходци през нощта, велосипедисти през деня и насрещни превозни средства или пешеходци, завиващи на кръстовища.

Очаква се Hilux с 48V мека хибридна система да бъде наличен в магазините от пролетта на 2025 г.