Бивш военен пилот за трагедията край "Граф Игнатиево": Според мен става дума за грешна техника на пилотиране
Секция: Коментари
15 Септември 2024 09:15
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Бивш военен пилот за трагедията край "Граф Игнатиево": Според мен става дума за грешна техника на пилотиране

/КРОСС/ "Причините за трагедията край "Граф Игнатиево"  могат да бъдат няколко, но към дадения момент нямаме пълна информация,за да се спрем на една от хипотезите. А първата хипотеза е отказ на авиационната техника. Самолетът Aero L-39 Albatros е много хубав самолет, чешко производство. Лети се на него вече много години, обучават се курсанти, бъдещи военни пилоти, летци. Самолетът е минал през капитално възстановителен ремонт.

Аз предполагам, че преди полета на  той е бил изпробан в пълна степен, както двигателите, така и бордните системи". Това обясни в предаването „Офанзива с Любомир Огнянов" по NOVA News бившият  военен пилот Николай Калев.
По думите му би "трябвало да има резервен самолет, ако тази машина откаже". "Не смятам, че самолетът е отказал. Това означава да откаже двигателят, което ще доведе до пропадене, до срив на машината. а от гледна точка на наблюдателите - такъв момент няма", подчера Калев. 

Той отхвърли и хипотезата птица да е попаднала в двигателя на машината. "Според мен става дума за грешна техника на пилотиране от страна на двамата летци. За мене ми е много интересно, как е водена подготовката на пилотите в навечерието на този демонстративен ден", заяви бившият летец. 

И обясни, че "летателният труд е специфичен труд". "Пилотът може да е първокласен летец, но, когато трябва да изпълни едно такова сложно задание, той трябва да  тренира максимално. Казаха в публичното пространство, че те са се готвили няколко месеца. Да, но последните две-три седмици как са летели?

Аз, ако съм техен командир, през последните две-три седмици, в зависимост от метеорологичната прогноза, бих ги товарил на седмица по три летателни смени със сложен пилотаж. Първо на средни височини и постепенно да снижавам височината", подчерта той по повод подготовката за полета. 

Калев обясни и защо двамата пилоти не са успели да катапултират преди сблъсъка. "Ако те са изпълнявали някакъв низходящ маньовър под 150-100 м, те са нямали просто полезен ход. И да се катапултират, на тях не би им достигнало времето, не би се разтворил парашута, а аз предполагам, че те са дърпали оста максимално, за да не се ударят в земята", подчерта бившият военен пилот.