/КРОСС/ Доколкото ми е известно самолетът, разбил се в "Граф Игнатиево", е бил на 50 метра височина, много под допустимата долна граница от 300 метра, а според мен това ще излезе причината за инцидента. Много хора са снимали полета, тъй като е бил генерална репетиция преди авиошоуто. Дори при една неволна малка грешка на полет с близо 500 км/ч и изпълняване на лупинг, всичко става за части от секундата. Това каза в "Офанзива с Любо Огнянов" бившият министър на отбраната Красимир Каракачанов.
"Самолетите трябва да се поддържат, модернизация на ВВС е извършвана за последно преди 5-6 години - докато аз бях министри. Летателната им годност трябва да се възстановява на всеки 2 години, да се премонтират двигатели и електроника. Ако последните 3 години никой не се е грижил за тях, са останали само 4 учебно-бойни самолети L-39 ZA, които летят от общо 12. Във времето, когато аз ремонтирах половината от машините, това струваше около 14 млн. лева. Армията и военните не могат да бъдат изтривалка за некадърните ни политици", коментира той.
По думите му чрез натиск и лобиране в парламента, той е успявал да осигурява средства за ремонт на военната авиация. "Всичките ни самолети летяха по време на моето управление. Въпросът е да вършиш работа като министър, не само да ходиш на командировски в чужбина. Не са виновни войниците, десетилетия наред политиците смятаха, че армията е за паради или направо ненужна. Единият загинал - майор Димитров, има над 1800 часа във въздуха, а другият - старши лейтенант Дункин, също е опитен, макар по-млад. И двамата бяха много добри пилоти, но много често самочувствието, че си много добър, води до фатални последици", смята Каракачанов.
Относно посещанието на северномакедонския президент Гордана Силяновска той отбеляза, че страната ѝ продължава да не смята, че влизането им ЕС зависи от България. "Не желаят да ни впишат в Конституцията си, но и водят провокативна и агресивна политика спрямо нас. В България вече има нова политическа имиграция от РС Македония", посочи лидерът на ВМРО.