Димитър Ставрев: Последните 20 години ВВС работят при тотален дефицит на резервни части, неизвършени ремонти и непланирани модернизации
Секция: Коментари
16 Септември 2024 06:44
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Димитър Ставрев: Последните 20 години ВВС работят при тотален дефицит на резервни части, неизвършени ремонти и непланирани модернизации

/КРОСС/ Не искам да се ангажирам с версии, тъй като това е работа на следствието - да разкрие обективната истина и да представи фактите на българското общество. Най-малко това го дължи на хората, които служат във ВВС. Това заяви снощи в предаването „120 минути" военният експерт и един от малкото авиационни журналисти в България Димитър Ставрев.

За три години има три катастрофи с трима загинали и три загубени самолета, припомни той. „В първите две катастрофи - майор Терзиев на полигон Шабла и катапултирането от СУ-25 на авиобаза „Безмер" - българското общество не получи ясни отговори кой е виновен и какво точно се е случило", добави експертът.

По думите му е напълно вярно, че Българската авиация разчита на много остаряла техника и недостатъчно летателни часове.

„Последните 20 години ВВС работят при тотален дефицит на резервни части, неизвършени ремонти и непланирани модернизации. Разчитаме на съветска техника. Съветският съюз го няма от 1992 г., а ние продължаваме да си служим със съветска техника. През тези 20 години почти нищо не се е променило. Много малка част от техниката е сменена със западна техника. Знаете, че закупихме 12 вертолета „Кугър", от тях летят два. Защото няма извършени ремонти, нито резервни части", обясни Димитър Ставрев.

От закупените 12 хеликоптера „Кугър" в момента летят два, защото няма резервни части и не се извършват ремонти, заяви той. „Това зависи от командването на базата, от командването на ВВС, от командването на Министерство на отбраната.