Тест на зимни гуми ADAC: три добри и три лоши!
Секция: Автомобили
28 Септември 2024 21:03
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Тест на зимни гуми ADAC: три добри и три лоши!

/КРОСС/ ADAC тества общо 28 зимни гуми за долния среден клас, 16 от тях за SUV. Има големи разлики в резултатите: три добри и препоръчителни гуми, но също и три лоши. Най-големите разлики са в спирачният път на мокри пътища и теглото. Добрата зимна гума не само се доказва на лед и сняг, осигурява сцепление в завои на сухи и мокри пътища и има къс спирачен път, но също така показва голям пробег и ниско тегло.

Тримата лидери в размер 215/55 R 17 V в настоящия тест за зимни гуми на ADAC са: Goodyear UltraGrip Performance 3, Dunlop Winter Sport 5 и Vredestein Wintrac Pro. Първите два отговарят на всички тези изисквания, но Vredestein пропуска добрата оценка по отношение на пробега. Като цяло и трите гуми си осигуриха добра обща оценка.

Това, което е шокиращо, според ADAC, е лошото представяне на трите най-ниски изпълнители в това измерение - Triangle WinterX TW401, Kenda Wintergen2 KR501 и Davanti Wintoura +. Triangle и Davanti вече дори не осигуряват достатъчна производителност на мокри пътища. Kenda не постига повече от адекватна оценка на сухи пътища, но е с понижена поради високото си тегло. Разликите са огромни: най-лекият модел гума тежи 8,8 кг (Goodyear), най-тежкият 12,4 кг (Kenda) - над 3,5 кг повече на гума. За пълен комплект гуми разликата е над 14 кг. Това води до по-висок разход на гориво и вреди на околната среда поради повечето използвани материали.

Гумите също се представят много различно при спиране на мокър асфалт от скорост 80 км/ч. Докато моделите на Pirelli, Firestone, Continental и Dunlop изискват по-малко от 35 метра, за да спрат, Kenda, Triangle и Davanti се нуждаят това е около 7 метра по-дълго - повече от дължината на кола. Това може да бъде фатално при инцидент.

Имаше няколко отклонения в теста с дванадесетте зимни гуми с размер 205/55 R16; оценките бяха почти равномерно разпределени между добро, задоволително и достатъчно. Моделите Continental WinterContact TS 870, Goodyear UltraGrip Performance 3 и Michelin Alpin 6 демонстрират най-висока производителност, като Continental по-специално отбелязва висок резултат по отношение на безопасността при шофиране, а Michelin получава най-високи оценки в екологичния баланс поради големия си пробег и изключително ниската си абразия.

Michelin с пробег от 53 200 км е най-добрият в тази дисциплина и далеч надминава модела Vredestein с 33 400 км. Winrun Winter-max A1 WR22 идва на последно място и е единствената гума, оценена като "лоша" в това измерение, защото предлага слабо сцепление при мокри условия и следователно може да се превърне в риск за безопасността.

ADAC съветва да не разчитате на етикета на гумата при покупка - тестовете на ADAC показват, че етикетът не отразява цялостното представяне на мокра настилка. Това включва не само спирачния път, но и например поведението в завой, стабилността при шофиране и поведението в случай на аквапланинг. Когато купуват, потребителите трябва също така да се уверят, че и четирите гуми имат една и съща дата на производство и следователно едно и също техническо състояние. Купувачите трябва да избягват гуми, които са на повече от три години.