/КРОСС/ Шведският първокласен производител Volvo представи климатичния баланс за новото Volvo EX90. Към днешна дата компанията е публикувала доклади за въглеродния отпечатък на три електрически превозни средства: Volvo EX40, Volvo EC40 и Volvo EX30.
Volvo EX90 е базиран на новата SPA2 технология и архитектура разработени от самото Volvo, и се предлага с пет, шест или седем места. Има три мощни задвижващи версии с максимум 380 кВт/517 к.с., два размера на батерията за WLTP пробег до 614 километра и три линии оборудване, от които да избирате.
Постигането на нетни нулеви емисии на парникови газове и превръщането в кръгова компания до 2040 г. са две ключови цели за устойчивост за Volvo. По пътя дотам централна роля играе постепенното преобразуване на моделната гама към изцяло електрически автомобили. Volvo се ангажира с прозрачност и оповестява екологичния баланс на новите електрически превозни средства през целия им жизнен цикъл.
Анализът идентифицира ключовите материали и процеси, които допринасят за емисиите на автомобила. Анализът на жизнения цикъл на Volvo EX90 сравнява CO2 баланса на новия изцяло електрически топ модел на марката с този на Volvo XC90 с plug-in хибрид и меко хибридно задвижване - автомобили, които са подобни по размер и ориентация но използват различни технологии за задвижване.
Ключова констатация е, че Volvo EX90 има въглероден отпечатък от 36,7 тона върху среден европейски електрически микс - това е само около половината от мекия хибрид Volvo XC90, който е 72,8 тона. И е с около 20 процента по-малък от Volvo XC90 plug-in хибрид с 47,8 тона.
Това ясно показва, че електрификацията вече може да доведе до значително намаляване на въздействието върху климата, причинено от превозните средства в настоящия европейски микс от електроенергия. Всички посочени цифри се основават на общ пробег от 200 000 километра.