Как темата за устойчивото развитие достига до 45% от населението на България
Секция: Технологии
09 Октомври 2024 09:44
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Как темата за устойчивото развитие достига до 45% от населението на България Yettel си поставя за цел да ангажира потребителите по важните ESG въпроси, за да стимулира по-отговорното поведение

/КРОСС/ Едва 10% е критичната точка, при която мнението на малцинството се превръща в мнение на мнозинството, установяват учени от Политехническия институт „Ранселар" преди повече от десет години. Тяхното изследване показва, че за да се променят убежденията на цяла общност, е необходимо само една десета от хората в нея да възприемат новата идея. И това провокира промяна в нагласите на всички останали.
В търсене на точно тези 10% Yettel си поставя амбициозната цел всяка година да достига до 2,5 млн. българи по темите за устойчивото развитие. В телекома вярват, че хората са толкова ангажирани с определена тема, колкото са информирани за нея. Затова компанията популяризира устойчиви екологични и социални практики у нас - от една страна, за да покаже добрите примери и да повиши осведомеността, а от друга - да стимулира по-отговорното поведение на потребителите.

Само през 2023 г. Yettel ангажира по темата 2 908 343 души или почти половината от населението на България, като за втора поредна година дори надминава собствения си таргет. Постиженията са резултат от редица информационни и рекламни кампании, както и програми за насърчаване на рециклирането на стари електронни устройства. Всички те са представени в последния Доклад за устойчиво развитие на телекома.

Първата стъпка е знанието

Създаването на чувство за лична отговорност и осъзнатост изисква на първо място количествено и качествено натрупване на знания и информация. Ролята на Yettel тук е да бъде източник на полезно съдържание, който превръща сложните термини в послания на разбираем човешки език. Точно такава е задачата на изминалата инициатива „Зелената кауза на Yettel" - бюлетинът представя полезна и практическа информация за по-устойчив и екосъобразен начин на живот. Той обхваща широк набор от теми - от рециклиране на стара електроника и съвети за удължаване на живота на мобилните устройства до ефективно използване на електроенергията и планиране на устойчиво пътуване.

Рециклирането е за всички

Сред най-емблематичните програми на телекома е „Рециклирай и спести", която насърчава хората да изхвърлят правилно своята неработеща техника, като им предлага ново устройство с отстъпка в замяна на старо. Тя бе подкрепена от широка маркетингова кампания в отговор на нуждата от повишаване на осведомеността относно замърсяването с електронни отпадъци. Едновременно с това, запознава хората с възможността да предадат за рециклиране непотребните си устройства в някой от магазините на телекома.

Добрата новина е, че данните от скорошно проучване на Yettel показват ръст на информираността по темата през 2024 г. - вече 79% от потребителите са наясно, че сред мобилните оператори има такива, които събират и рециклират стари устройства при 65% през 2022 г.

Креативният подход на телекома към електронните отпадъци доведе до създаването на „РЕЦИКЛАТОРЪТ на Yettel". Интерактивната инсталация разказва по разбираем и ангажиращ начин какви действия може да предприеме всеки човек, за да ограничи негативния ефект за природата. Цветният куб посети няколко локации в София и Пловдив, където подкани хората да предадат старите си устройства за рециклиране в специални чекмеджета за събиране на електронен отпадък. Вграден кантар им показваше колко въглеродни емисии се спестяват от правилното им третиране.

Резултатите от тази кампания също са впечатляващи - само за 4 месеца инсталацията успя да събере над 1000 кг електронни отпадъци и да достигне до над 200 000 души с посланията си за отговорна употреба на технологиите.