„Първите разказват“  20 години специалност „Медии и журналистика“ в УНСС 
Секция: БЪЛГАРИЯ
09 Октомври 2024 12:26
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
„Първите разказват“  20 години специалност „Медии и журналистика“ в УНСС 

/КРОСС/ На 6 ноември 2024 г. от 10.00 часа в Голяма конферентна зала на УНСС катедра „Медиии обществени комуникации" ще отбележи 20-тата годишнина на специалността „Медии и журналистика". Честването ще бъде под надслов „Първите разказват" - завършилите първия випуск ще споделят своите спомени за обучението си в специалността и ще разкажат на настоящите студенти на катедрата как се е развил техния професионален път през тези години. На събитието ще присъстват преподаватели, допринесли за утвърждаването на специалността, журналисти, представители на медии и институции, с които катедрата поддържа партньорства.

  Обучението по медии и журналистика в УНСС успешно интегрира дисциплини от различни сфери - медиазнание, политология, социология, публични комуникации, право. Има и силно конкурентно предимство с включените икономически и бизнес предмети с акцент върху финансирането на медийните организации, макро и микро икономика, творческата и други индустрии. Затова през 2014 г. се открива втора специалност - „Медия икономика", с амбицията да се подготвят специалисти в областта на управлението на медиите и ресорни бизнес журналисти. 

 Балансираното съчетаване на практиката и теорията в образованието по медии и журналистика води до растящ интерес сред кандидат-студентите. В първия випуск през 2004 г. са приети 40 студенти, а за времето до 2024 г. те достигат общо 1240 души. През настоящата година в специалността „Медии и журналистика" са приети 35 студенти държавна поръчка и 100 студенти платено обучение, което бележи ръст от повече от 300 %.  Голяма част от завършилите са добре разпознаваеми в медийната среда, но има и такива, които успешно са се развили в областта на връзките с обществеността, рекламата, дигиталните технологии, продуцентството, творческите индустрии и други. Катедрата успява да поддържа връзки със своята алумни общност чрез различни формати като допълнителните обучения в т.нар. „Медийни класове". Тук нашите възпитаници винаги откликват с удоволствие на поканите да се включват като гост-лектори. 

Утвърдени имена от сферата на журналистиката, бизнес и икономическите медии, комуникациите и продуценството присъстват на важни за катедрата събития, форуми и помагат на младите си колеги в професионалния им път с предложения за стаж и работа. 

 „За 20 години катедрата се разви положително в посока на изграждане на различни устойчиви във времето практики. Създадохме менторска програма, чрез която ангажираме студентите да бъдат автори във „Вестник на УНСС" и да създават съдържание за нашия академичен живот в социалните медии. Утвърдихме събитието „Медийните класове", което до момента има 6 издания и предстои седмото. Разширихме партньорствата  на катедрата и членствата на преподавателите в български и международни организации. И най-важният ни успех от последните две години, с който се гордеем - получихме статут от ЮНЕСКО на българската катедра по медийна и информационна грамотност и културни политики. Това се превърна в наша обществена мисия, която изпълняваме чрез разнообразни инициативи", споделя доц. д-р Стела Ангова, ръководител на катедрата.

Катедра „Медии и обществени комуникации" е създадена през 2008 г. и обучава студенти в две бакалавърски специалности - „Медии и журналистика" и „Медия икономика", предлага три магистърски програми - „Връзки с обществеността", „Мултимедийна журналистика" и „Спортна журналистика". Акредитирана е и за две докторски програми - „Организация и управление извън сферата на материалното производство" и „Журналистика".