Над 100 хиляди лева в подкрепа на „Капачки за бъдеще“ дариха клиентите на Lidl само за 4 месеца
Секция: ЛЮБОПИТНО
09 Октомври 2024 14:13
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Над 100 хиляди лева в подкрепа на „Капачки за бъдеще“ дариха клиентите  на Lidl само за 4 месеца Средствата са събрани чрез предаването на над 2 млн. опаковки в автоматите на веригата

/КРОСС/ Лидл България извърши първото плащане на стойност 100 628 лв. към фондация „Лазар Радков" като част от съвместното партньорство в подкрепа на инициативата „Капачки за бъдеще" и детското здраве. Сумата е събрана в рамките на четири месеца, благодарение на върнатите от клиентите на веригата в автоматите за обратно приемане пластмасови бутилки и кенове.

Възможността за дарение е налична от средата на месец май тази година в 24 магазина на Lidl, в които има инсталирани автомати. Тогава веригата предложи на потребителите опцията да избират дали да дарят сумата, която получават за върнатите опаковки, или да я приспаднат от покупката си в магазина. Интересът към възможността за дарение е голям - за събраната сума са върнати над 2 млн. опаковки. Това са близо 12% от всички върнати за периода пластмасови бутилки и кенове, като в някои от магазините този процент достига над 30.

"Малко ще е, ако кажа, че съм доволен от постигнатите резултати. За момента, изгледите са, че съвместната ни кампания с Lidl ще удвои годишните ни финанси, а това ще ни даде възможност да помагаме поне два пъти повече", каза Лазар Радков, основател на инициативата „Капачки за бъдеще".

Събраните средства ще се използват за различни акции и кампании в подкрепа на детското здраве в рамките на инициативата „Капачки за бъдеще" - оборудване и реновиране на детски отделения, обучения на деца на първа долекарска помощ и реакция при злополуки, бедствия и аварии и др.

Партньорството на Лидл България и фондация „Лазар Радков" води началото си от декември 2023 г. с поставянето на специални съдове за връщане на капачки в магазините с автомати за обратно приемане, а само месец по-късно обхваща всичките магазини на веригата в страната. До момента събраните и предадени за рециклиране капачки в търговската мрежа на Lidl са близо 16,5 тона, което се равнява на приблизително 16,5 милиона капачки или още над 14 000 лв. в подкрепа на каузите на фондацията. Повече за съвместните кампании на Лидл България и фондация „Лазар Радков" може да видите на corporate.lidl.bg/darenie.

Автоматите за обратно приемане на пластмасови бутилки и кенове Лидл България постави в рамките на свой пилотен проект с начало март 2023 г., който към момента включва 24 магазина в 16 града в страната. Събраните опаковки от началото на проекта до момента надхвърлят 43 милиона бройки кенчета и бутилки.