/КРОСС/ Навлизаме в периода на големите пазарувания - есенните намаления в магазините вече са факт, в очакване сме на "черния петък", престоят коледните и новогодишни празници.
В студиото на БНТ "Денят започва" със съвети за потребителска защита гостува Габриела Руменова - създател на платформата "Ние потребителите". Ако искаме да си купим нещо изгодно на черния петък през ноември, още отсега трябва да си набележим желаната стока, обясни тя и предупреди, че промоциите в сайтовете на магазините невинаги важат и за физическите им обекти.
Единственото изискване е да се спазват законовите уредби - старата цена да е прилагана месец преди кампанията за намаление и да са посочени и двете цени, за да може потребителят да направи сравнение.
При установяване на фалшиво намаление гражданите могат да сезират КЗП и законът им дава възможност за разваляне на договора.
Призовавам хората да го правят, дори да е за две стотинки - въпрос на принцип е. Така можем да дисциплинираме търговците и да им покажем, че знаем правата си и сме готови да ги отстояваме, категорична беше Руменова.
Тя подчерта, че независимо от търговската гаранция потребителите имат право на до две години рекламация, без значение дали стоката е купена на намаление или на редовна цена. И още за какво да внимаваме и как да защитим правата си - вижте във видеото ни съветва специалистът.