Изключителен успех за българските производители на оранжерийна продукция на FRUIT ATTRACTION 2024 в Мадрид
Секция: ИКОНОМИКА
15 Октомври 2024 13:53
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Изключителен успех за българските производители на оранжерийна продукция на FRUIT ATTRACTION 2024 в Мадрид Българската асоциация на производителите на оранжерийна продукция отбелязва едно от най-силните си участия на специализирани международни изложения

/КРОСС/ Български производители на оранжерийна продукция отбелязаха едно от най-успешните си участия на търговски изложения в чужбина. Потокът от посетители на националния щанд на страната ни на FRUIT ATTRACTION 2024 не е прекъсвал нито за миг през трите дни на международния форум в Мадрид. Изложението за пресни плодове и зеленчуци в испанската столица е едно от най-големите в Южна Европа и се провежда в ключов момент от цикъла на търсене и предлагане на свежи продукти, при планиране на търговските кампании в цял свят за следващата година. Българското участие се организира от Българската асоциация на производителите на оранжерийна продукция (БАПОП), с подкрепата на Министерството на земеделието и храните и Държавен фонд „Земеделие".

Масите, отрупани със свежи чушки, домати, краставици, ябълки, тикви, нар на „ЕКОФРУТ К и К" EООД, ЗП Виктор Асенов, „ДЕИВ-2007" ЕООД, „ГЕОСЕМСЕЛЕКТ" ООД, ЗП Петя Нановска, "АМИТИЦА" ООД привличаха погледите на професионалните посетители с качеството, вкусовете, цветовете и ароматите на слънчевата ни страна. На щанда на БАПОП се представиха също фермери и овощари от партньорски организации, като Българската асоциация на малинопроизводителите и ягодоплодните и Съюза на дунавските овощари, както и асоциирани членове на БАПОП - „Муров" ООД, "Ондо Солюшънс" ООД, "AGRO SOLIS" JSC и други.

„За нас, като организатор на българското участие, най-ценна бе възможността да покажем родното производство и нашите изложители да реализират всички предварително планирани срещи и многобройни търговски контакти на място, за да намерим нови пазари за българската продукция", каза Теодора Кръстева - изпълнителен директор на БАПОП. По думите й, запознаването с новостите в сектора и последните постиженията на научните институти и иновативните компании е било от изключителна полза за стопаните, за да могат да ги приложат във фермите и оранжериите, и да повишат добивите, качеството и трайността на плодовете и зеленчуците. „Горещата и суха година постави на изпитание много земеделски производители и целият бранш прояви голяма гъвкавост и адаптивност. Тук видяхме решения, които да подкрепят бизнеса в климатичните и технологични предизвикателства, но видяхме и потенциал да увеличим мащабите на продажбите си, ако обединим усилия и съумеем да посрещнем заявките за количества на големите търговци от Европа и Латинска Америка и традиционните ни бизнес партньори. Това е следващата ни сериозна задача и цел", подчерта Теодора Кръстева.

Fruit Attraction тази година отбеляза най-голямото изложение в своята история с 2 146 фирми-участници от 56 държави, което представлява увеличение от 7 % в сравнение с 2023-та, 70 000 квадратни метра разгъната площ и повече от 100 000 търговски посетители от 145 държави. Гостуващ регион на 16-ото издание на форума бе Андалусия, а съпътстващите дейности и услуги демонстрираха трендовете и иновациите, които ще ръководят развитието на индустрията в следващите години. Най-впечатлени българските участници си тръгнаха от видяното в зоната Innova&Tech с иновативни техники и продукти за справяне с големите предизвикателства на нашето време: устойчивост, управление на водите, увеличаване на производството. Интерес предизвикаха и традиционните Innovation Hub и Innova Forum с технически сесии и секторни събития за обмен на знания, както и дигиталната платформа LIVEConnect за управление на мрежа от контакти, продукти и услуги, виртуални срещи и секторно съдържание.