Арх. Любо Георгиев: Движението в града не се определя от днес за утре, то е следствие от градското планиране
Секция: Автомобили
19 Октомври 2024 16:40
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Арх. Любо Георгиев: Движението в града не се определя от днес за утре, то е следствие от градското планиране

/КРОСС/ Движението в града не се определя от днес за утре, то е следствие от градското планиране. За да има добър ефект, трябва да се работи с години. Това каза архитект Любо Георгиев „Екипът на София" в предаването "Денят започва с Георги Любенов" по БНТ.

Ремонтите са сред основните предпоставки за тежкия трафик и задръстванията в града.  

Проблемите са наслагвани с годините. „Затова сега трябва да решаваме казуси, тапи, но и да помислим как да се решат проблемите дългосрочно така, че да има по-малко задръствания", подчерта Георгиев.

Богдан Милчев от Института по пътна безопасност коментира, че хроничният проблем със задръстванията в столицата е на път да се превърне в криза. „Това е така, защото транспортът и трафикът в момента не се управляват. Управлението на трафика изисква системен подход от „Пътна полиция", Столична община, неправителствени организации. В момента има пълно нарушаване на координацията между „Пътна полиция" и общината. От една година те не си взаимодействат и се противопоставят един на друг. За кмета на София това не е централна тема, тя е аутсорсната на „Спаси София". има пълен антагонизъм между Борис Бонев и Терзиев, те имат проблем с кадруването и налагането на експертиза в транспорта. Експертите на Фандъкова от 10 години продължават да управляват трафика на София, а „Спаси София" искат да вкарат иновативни моменти в управлението, а кметът не им позволява", обясни той.

Трафикът може да бъде оправен много бързо в краткосрочен план. „Пътна полиция" може да въздейства по няколко начина върху трафика: чрез контролирано пускане на движението в час пик в бус лентите, чрез пренастройване на светофари, чрез регулиране, чрез премахване на Синята зона на определени места, даде примери Милчев. „Когато сме в криза, трябва да действаме на момента, нестандартно. Но за да се случи всичко това, трябва кметът на София да си вземе транспорта и да поеме отговорност", подчерта той.

БНТ, „Денят започва с Георги Любенов"