/КРОСС/ На 11 октомври се състоя дългоочакваната премиера на изцяло новото бъдещо пазарно предложение RoboTaxi на Tesla. Без да навлиза в каквито и да било технически подробности, но с прогнозни цена- около 30 000 щатски долара, и наличност на пазара- преди началото на 2027 година, Илон Мъск обяви интересна особеност на новия си електромобил- той няма да има класическа система за зареждане, а единствено и само индуктивна такава.
Традиционно- най-вече при решенията за безжично зареждане при мобилните телефони, системите за индуктивно такова са пословични със своите топлинни загуби и коефициент на ефективност около 70% до 85%. В оптимални условия и за сравнително кратки периоди в зарядния процес е възможно доближаването до границата от 90%.
Сега Tesla разпространи кратко видео с което онагледява зарядния процес при RoboTaxi и благодарение на коментарите под публикацията научаваме лично от американската компания, че индуктивното зареждане на Tesla ще предложи ефективност от много над 90%.
Ако твърдението на фирмата бъде реализирано, то това би означавало, че тяхното решение се доближава изключително много до класическото такова със заряден кабел, било то и със значително по-нисък- под 30 kW, капацитет на зареждане.