Министър Евтим Милошев представи на премиера на Черна Гора идеята „Бранд Балкани“
Секция: Туризъм
22 Октомври 2024 18:18
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Министър Евтим Милошев представи на премиера на Черна Гора идеята „Бранд Балкани“ „Необходима е регионална въздушна свързаност за развитието на Балканите като нова туристическа дестинация“

/КРОСС/ В рамките на официалното си посещение в Черна гора, министърът на туризма на Република България Евтим Милошев се срещна с министър-председателя на Черна гора Милойко Спаич, за да обсъдят бъдещето на регионалното сътрудничество в туризма и необходимостта от подобряване на въздушната свързаност между балканските държави.

По време на срещата министър Милошев акцентира върху важността от създаването на интегриран туристически продукт, който обединява България, Черна гора, както и други балкански държави, с които вече са проведени разговори. „Туристите от държави като Япония и САЩ виждат Балканите като една дестинация. С едно посещение в рамките на седмица те искат да опознаят нашата култура, история и кухня. Въздушната свързаност между столиците на Балканите е от решаващо значение за постигането на това", заяви Милошев.

Министър Милошев подчерта значението от създаване на въздушна линия между София и Подгорица като първа стъпка в този процес и срещна подкрепа в лицето на министър-председателя на Черна гора г-н Спаич. „Един полет от 40 минути може да промени напълно динамиката на туризма и бизнес връзките между нашите две страни. Настоящият разговор е съгласуван с Министерството на транспорта на България и няма пречки от наша страна за установяването на въздушна свързаност," допълни той.

Има интерес от страна на три оператора за осъществяването на редовни и чартърни полети, като проектът има потенциал да стартира през пролетта на 2025 г. „Ако предоставим въздушна свързаност, бизнесът сам ще ни последва и ще се развие, както в туристическата сфера, така и в други икономически отрасли", подчерта Милошев.

Черна гора и България имат голям потенциал за развитие на културно-исторически туризъм, СПА и уелнес туризъм, както и винени и кулинарни преживявания, които могат да привлекат посетители от цял свят. „Това е устойчив туризъм, който можем да предложим на глобалния пазар 4 сезона", заяви министърът.

Идеята на министър Милошев за обща бранд и дестинация „Балкани" продължава с планирани срещи на високо ниво в Албания, като целта е до пролетта на 2025 г. да бъде осигурена въздушна свързаност между ключовите балкански столици и да се създаде устойчив и привлекателен туристически продукт за световния пазар.