Министър Евтим Милошев с лидерска инициатива на Балканите за общ туристически продукт пред света
Секция: Туризъм
23 Октомври 2024 18:19
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Министър Евтим Милошев с лидерска инициатива на Балканите за общ туристически продукт пред света България и Албания подписаха план за действие в областта на туризма до 2027 г., който води региона към създаване на общ бранд и устойчива свързаност

/КРОСС/ След значимите разговори в Черна гора за общ балкански туристически продукт, министърът на туризма на Република България, Евтим Милошев, продължи своите усилия за изграждането на интегрирана туристическа дестинация „Балкани" с ключова среща в Тирана. Милошев се срещна с албанския министър на туризма Мирела Кумбаро, като двете страни подписаха план за действие до 2027 г., насочен към развитието на устойчив туризъм и който ще допринесе са създаването на общ бранд „Балкани".

„Подписването на този план е важен политически знак за нашето общо желание да работим за устойчиво развитие на туризма в региона. Радвам се, че намерих съмишленик в лицето на министър Кумбаро за визията за туристическия бранд „Балкани", който да обедини усилията ни и да надгради туристическия потенциал на нашите страни", заяви министър Милошев след срещата.

Министър Кумбаро подкрепи идеята за създаване на обща туристическа дестинация „Балкани", с фокус върху привличането на туристи от презокеански пазари. „Балканите сме твърде малки, за да разделяме пазара. Трябва да сме по-отворени и да се рекламираме едни други. Албания и България имат изключително богато културно и природно наследство - археология, обекти на ЮНЕСКО, потенциал за религиозен туризъм. Нашата кулинария също е свързващ елемент", подчерта Кумбаро.

Милошев допълни, че туристите търсят не само дестинации, но и преживявания. „Туристи от Япония и САЩ искат цялостно преживяване - култура, история, кулинария и вино. Балканите имат потенциала да предложат именно това, стига да създадем удобни транспортни връзки", каза той.

Министър Кумбаро посочи, че Албания вече е направила значителни инвестиции в инфраструктура и в развитието на агротуризма. „Нашата философия е да свържем всички възможности за туризъм - планините, морето и културното наследство - в едно цяло, в целогодишен продукт. Над 25% от територията ни е защитена, а това е атракция за нов вид туристи, които търсят устойчиви преживявания", заяви тя.

Албания е привлякла над 10 милиона туристи през 2023 г., като до края на 2024 г. очаква ръст от 25%. Сериозен фокус и за двете страни е привличането на туристи, които остават за по-дълго и търсят високо ниво на обслужване. 

Министър Милошев подчерта, че потенциалът на туристическия бранд „Балкани" е в транспортната свързаност. „Трябва да направим решителна крачка и да свържем Балканите по въздух. Можем да създадем отличен туристически продукт и маркетинг, но ако няма лесен достъп до дестинациите, няма да постигнем желая висок резултат," заяви той.

Подписаният план за действие до 2027 г. между България и Албания поставя основата за устойчиво развитие на туризма в региона. 

„Туризмът не е само бизнес - той е средство за културен обмен и създаване на трайни връзки между народите. Заедно можем да направим Балканите привлекателна и устойчива дестинация за туристи от целия свят," заключи министър Милошев.

Преговорите на министър Евтим Милошев за интегриран туристически продукт „Дестинация Балкани" ще продължат с предстоящи разговори с други балкански държави, като целта е до пролетта на 2025 г. да се осигури пълна въздушна свързаност в региона.