Бъдещи икономисти от Хасково научиха за предизвикателството да работиш в НАП
Секция: ИКОНОМИКА
25 Октомври 2024 20:13
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Бъдещи икономисти от Хасково научиха за предизвикателството да работиш в НАП

/КРОСС/ Бъдещи икономисти от Финансово-стопанската гимназия „Атанас Буров" в Хасково се запознаха с предизвикателствата и отговорността на работата в НАП, след като посетиха офиса на приходната агенция в града в рамките на проект „Модернизиране на професионалното образование и обучение" .

Учениците от 11-ти и 12-ти клас в специалностите „Митническа и данъчна администрация" и „Банково дело" се срещнаха с данъчни от екипа по прием и обработка на декларации в отдел „Услуги за клиенти". По време на еднодневното си обучение, те видяха как става: справка за данъчни и осигурителни задължения и издаването на удостоверение за наличие или липсата им, прием на осигурителни декларации, проверка на здравен статус и плащане чрез ПОС терминал на здравни осигуровки, което е без такса и се отразява веднага в данъчно-осигурителната сметка на лицето. Двама от пълнолетните младежи заявиха и получиха персонален идентификационен код (ПИК) от НАП, с който при започване на постоянна работа да могат да проверяват трудовите си договори, да подават годишни данъчни декларации, да следят за данъчни и други задължения.

Интерес за учениците предизвика Портала за електронни услуги на НАП и възможността, която той предоставя на потребителите да подават данни към приходната агенция 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. Впечатли ги също зоната с безжична интернет връзка (Wi-Fi), в която чрез компютър, осигурен от НАП или чрез собствено устройство, клиентите могат да направят справка в сайта на приходната администрация, в сайтовете на други институции и на общини.

Бъдещите икономисти се убедиха, че работата в НАП и ежедневното обслужване на клиенти изискват много повече от професионална подготовка. Необходими са не само знания и компетентност, но и комуникативни умения и вежливост - качества, които учениците от Финансово-стопанската гимназия в Хасково с готовност смятат да усвоят, преди да потърсят място за своята професионална реализация.