/КРОСС/ Бъдещи икономисти от Финансово-стопанската гимназия „Атанас Буров" в Хасково се запознаха с предизвикателствата и отговорността на работата в НАП, след като посетиха офиса на приходната агенция в града в рамките на проект „Модернизиране на професионалното образование и обучение" .
Учениците от 11-ти и 12-ти клас в специалностите „Митническа и данъчна администрация" и „Банково дело" се срещнаха с данъчни от екипа по прием и обработка на декларации в отдел „Услуги за клиенти". По време на еднодневното си обучение, те видяха как става: справка за данъчни и осигурителни задължения и издаването на удостоверение за наличие или липсата им, прием на осигурителни декларации, проверка на здравен статус и плащане чрез ПОС терминал на здравни осигуровки, което е без такса и се отразява веднага в данъчно-осигурителната сметка на лицето. Двама от пълнолетните младежи заявиха и получиха персонален идентификационен код (ПИК) от НАП, с който при започване на постоянна работа да могат да проверяват трудовите си договори, да подават годишни данъчни декларации, да следят за данъчни и други задължения.
Интерес за учениците предизвика Портала за електронни услуги на НАП и възможността, която той предоставя на потребителите да подават данни към приходната агенция 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. Впечатли ги също зоната с безжична интернет връзка (Wi-Fi), в която чрез компютър, осигурен от НАП или чрез собствено устройство, клиентите могат да направят справка в сайта на приходната администрация, в сайтовете на други институции и на общини.
Бъдещите икономисти се убедиха, че работата в НАП и ежедневното обслужване на клиенти изискват много повече от професионална подготовка. Необходими са не само знания и компетентност, но и комуникативни умения и вежливост - качества, които учениците от Финансово-стопанската гимназия в Хасково с готовност смятат да усвоят, преди да потърсят място за своята професионална реализация.