Образователните инициативи на Yettel бяха отличени в конкурса на PwC „ESG Awards“
Секция: Технологии
01 Ноември 2024 13:48
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Образователните инициативи на Yettel бяха отличени в конкурса на PwC „ESG Awards“ През 2023 г. компанията ангажира над 2,9 млн. души по темата за устойчивото развитие

/КРОСС/  Yettel спечели наградата за „Образователна кампания" в конкурса „ESG Awards", организиран от PwC България. Отличието е за зелените инициативи на телекома, които популяризират устойчивото развитие и повишават осведомеността по ключови теми като рециклиране, кръгова икономика и електронни отпадъци. Признанието е поредното доказателство за ключовата роля на компанията да насърчава знанието и ангажираността по важни въпроси, свързани с опазването на околната среда и по-устойчивото бъдеще. 

Конкурсът на PwC България се провежда за трета поредна година. Неговата цел е да отличи компаниите, които развиват успешни ESG стратегии, иновации, образователни кампании и проекти, като представя и поощрява добрите примери от различните сфери на бизнеса. В тазгодишното издание се включиха близо 50 компании от 14 индустрии с общо 70 кандидатури. Те се състезаваха в четирите категории - „Стратегия", „Иновации", „Образователна програма" и „Лидер в устойчивото развитие". „ESG Awards" 2024 се организира в партньорство със СУ „Св. Климент Охридски" и Центъра за устойчиви финанси и енергетика.

Образователните кампании на Yettel, свързани с устойчивото развитие, са важна част от ESG стратегията на телекома. В нея компанията си поставя за цел всяка година да ангажира 2,5 млн. души относно отговорното потребление и устойчивия начин на живот и така да направи тези теми по-достъпни и разпознаваеми сред хората. През 2023 г. Yettel достигна до над 2,9 души или почти половината от населението на България, като за втора поредна година дори надмина собствената си цел. Постижението е резултат от редица информационни и рекламни кампании, както и програми за насърчаване на рециклирането на стари електронни устройства.

Сред най-емблематичните инициативи на телекома е „РЕЦИКЛАТОРЪТ на Yettel". Интерактивната инсталация разказва по разбираем и ангажиращ начин последствията от замърсяването с електронни отпадъци, като обръща особено внимание на действията, които може да предприеме всеки човек, за да ограничи негативния ефект за природата. С помощта на изкуството, мобилната инсталация във формата на огромно шкафче привлича любознателните посетители, които искат да научат за пътя на устройствата - от добива на материалите, вложени в тях, през производството и веригата за дистрибуция до ръцете на потребителите, както и как може да завърши животът им след като излязат от употреба. Въздействащата 270-градусова прожекция разказва за принципите на кръговата икономика и „превежда" на достъпен език ползите от рециклирането. 

Цветният куб посети няколко локации в София и Пловдив, където подкани хората да предадат старите си устройства за рециклиране в специални чекмеджета за събиране на електронен отпадък. Само за 4 месеца инсталацията успя да събере над 1000 кг електронни отпадъци и да достигне до над 200 000 души с посланията си за отговорна употреба на технологиите.

Данните от скорошно проучване на Yettel показват също и ръст на информираността по темата през 2024 г. - вече 79% от потребителите са наясно, че сред мобилните оператори има такива, които събират и рециклират стари устройства при 65% през 2022 г. Положителните тенденции се подкрепят и от желанието на хората да рециклират неработещата техника - 69% от участвалите в анкетата заявяват готовността си да започнат да го правят в бъдеще.

За Yettel:

Yettel е част от e& PPF Telecom Group - партньорство между PPF Group и Emirates Telecommunication Group (e&), фокусирано върху предоставянето на отлични телекомуникационни услуги и дигитално потребителско изживяване за клиентите в Централна и Източна Европа.

В България Yettel свързва над 3 милиона потребители с хора, устройства и бизнеси. Компанията има повече от 180 магазина, а мобилната ѝ мрежа покрива над 99% от населението на страната.

През 2022 г. Yettel обяви своята дългосрочна Стратегия за устойчиво развитие. С нея телекомът си поставя ясни и измерими цели в четири ключови области - околна среда, хора, технологии за устойчиво бъдеще и управление, основано на почтеност и прозрачност. За отчитането на годишните резултати компанията следва световно признати стандарти за докладване на Global Reporting Initiative (GRI).

Повече информация за Стратегията за устойчиво развитие и годишните доклади на Yettel България: https://www.yettel.bg/bg/sustainability-at-yettel