/КРОСС/ Проблемът на Черния петък се появява при хората, които излизат на лов за намаления. По-старателните са проучили цените на желаните продукти преди кампанията. Това каза Богомил Николов от „Активни потребители" в предаването „Събуди се" по Нова телевизия.
Самата кампания за Черния петък е много кратка и човек няма време да се ориентира и сравнява.
Младите потребители са по-склонни да изтеглят кредит, за да се възползват от някое намаление.
Той коментира и новия знак „Защитено наименование за произход", който ще указва, че млечните продукти са от истинско българско мляко. Регистрираните до момента фирми са около 15, което е по-малко от 10% от общия брой производители в България. „Няма как всички мандри да се регистрират, защото няма толкова крави у нас. Броят им непрекъснато намалява", посочи Николов.
По думите му разликата между досегашния знак за Български държавен стандарт и новия е, че вторият ще оказва, че продуктът е произведен от българско мляко, а животните са хранени с определен процент родни фуражи. „Вярвам в тези знаци и стандарти", категоричен беше експертът.
ЗНС неминуемо ще се отрази и върху цената на продуктите, допълни Николов.
Нова телевизия, „Събуди се"