Няма риск от водна криза в Бургаско
Секция: БЪЛГАРИЯ
21 Ноември 2024 08:58
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Няма риск от водна криза в Бургаско В кратък срок ще се предприемат необходимите действия за авариен ремонт на моста, свързващ Черноморец с Бургас

/КРОСС/ Няма риск от водна криза в Бургаско. Това съобщи пред медии в област Бургас днес министърът на регионалното развитие и благоустройството инж. Виолета Коритарова. Там тя инспектира ремонта на язовирите „Порой" и „Ахелой". Те ще бъдат включени към деривация „Камчия", за да обезпечат водоподаването за област Бургас. Очакванията са това да бъде направено в следващите 1 - 2 години. Предстои изпълнението на устройствени процедури и изграждане на довеждащи водопроводи. Министърът инспектира и язовир „Ясна поляна" и пречиствателната станция за питейни води към него, както и други ключови за региона инфраструктурни обекти. В проверките участваха също областният управител на Бургас проф. Мария Нейкова и кметовете на Бургас - Димитър Николов, на Поморие - Иван Алексиев, на Приморско - Иван Гайков, на Царево - Марин Киров, на Созопол - Тихомир Янакиев, и на Черноморец - Росен Десподов.

Яз. „Порой" се използва предимно за напояване, но целта е да служи и за водоснабдяване. Цялостният ремонт се финансира етапно, средства са осигурени за ремонтните дейности, които се изпълняват в момента, обясни Виолета Коритарова. „Тук съм, за да обмислим варианти за осигуряване на средства за довършването на ремонта и включването му към деривация „Камчия", защото не можем да прави компромис с водоподаването на цялата област", заяви тя. По-малко време изисква ремонтът на съоръженията на яз. „Ахелой", който е бил ползван за водоснабдяване.

В отговор на въпрос от медии министърът посочи, към момента няма проблем с водоподаването в област Бургас. Заедно с Министерството на околната среда и водите се следят нивата на водоизточниците и към момента има достатъчно количества вода, които да обезпечат следващата година. Дори да не завали в следващите 4-5 месеца, количествата в яз. „Камчия" са достатъчни, за да има нормално водоподаване. От него се снабдяват областите Бургас и Варна. При намаляване на водните количества област Варна ще премине към собствени водоизточници, а количествата вода, които се разделят между областите, ще бъдат коригирани.

В срок се извършват ремонтните дейности на пречиствателната станция на яз. „Ясна поляна" и тя ще бъде готова през следващата година, установи още проверката на министър Коритарова. Финансирането им е осигурено изцяло от държавния бюджет. Модернизирането на пречиствателната станция ще допринесе за осигуряването на нормално водоподаване за жителите в региона.

По време на инспекцията си днес Виолета Коритарова констатира, че ремонтните дейности на пътя Ясна поляна - Приморско също се изпълняват в срок.

В най-кратки срокове ще се предприемат необходимите действия за авариен ремонт на моста в Черноморец, съобщи пред медии регионалния министър след проверка на съоръжението. Целта е да бъде укрепен, а след изготвяне на проект ще се ремонтира изцяло. Работата ще започне още през следващата седмица. „За нас е важна безопасността на всички пътуващи по републиканската пътна мрежа", категорична бе министър Коритарова.

„Конструктивният проблем е в единия край на моста и няма риск от преминаването по него", заяви инж. Стоян Николов - член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура". За съоръжението, по което минава местният трафик, е въведена временна организация на движението. Досега не е имало проблем. Всички знаят за ограничението, неспазването му води до санкция.

Съгласно графика се извършва основният ремонт на третокласния път през Дюлински проход, отчетоха още експертите от пътната администрация в Бургас. Срокът за приключване на строително-монтажните работи е ноември 2025 г. По трасето се извършват изкопни дейности, оформя се земното легло, полага се геотекстил, работи се по системите за отводняване. Полага се трошен камък и се оформят скатове и откоси по цялото трасе, като то ще бъде уширено. Изграждат се нови водостоци и се ремонтират съществуващите.