/КРОСС/ Близо 80 000 достигна общият брой на активните потребители, които чрез мобилното приложение еЗдраве имат пълен достъп до всички регистрирани в Националната здравноинформационна система (НЗИС) прегледи, направления, рецепти, ваксини, хоспитализации, резултати от лабораторни изследвания, профилактичен календар и др. Само за последните 3 месеца над 53 000 души са сдвоили здравното си досие с приложението, след като от 2 септември 2024 г. гражданите, които не притежават електронен подпис, могат да посетят офис на Информационно обслужване, Районната здравноосигурителна каса (РЗОК) или Регионалната здравна инспекция (РЗИ), където оторизиран служител ще им съдейства за получаване на достъп. Данните показват, че най-активни са били потребителите от София, Пловдив, Бургас, Варна и Плевен. Приложението, което беше разработено от Информационно обслужване, е свалено общо 230 000 пъти, като само за последната година потребителите са го изтеглили над 170 хил. пъти.
„еЗдраве дава цялата необходима информация на пациентите за здравния им статус, повишава значително качеството на изпълнените медицински дейности и повишава контрола върху разходваните публични средства за здравеопазване", каза изпълнителният директор на Информационно обслужване Ивайло Филипов. По думите му приложението е изключително лесно за използване и информацията в него е представена на разбираем за пациентите език.
Последната актуализация на приложението дава възможност на притежателите, които имат инсталиран облачен подпис на мобилните си устройства, да регистрират мобилното приложение, без да се налага сканиране на QR код от десктоп устройство или посещение в някой от офисите на Информационно обслужване, РЗИ или РЗОК. Както и досега, потребителите на квалифициран електронен подпис (КЕП) могат да сдвоят самостоятелно еЗдраве на адрес my.his.bg през браузър на компютър.
За Информационно обслужване
Информационно обслужване е българският национален системен интегратор на държавната администрация. Компанията изгражда, поддържа, развива и наблюдава работоспособността на информационните системи с национално значение. Информационно обслужване е основен партньор на държавните институции и изпълнява ключови проекти със стратегическо значение за България. Дружеството е лидер на българския пазар в разработването, внедряването и поддържането на нови технологични решения. Компанията е първият сертифициран доставчик на удостоверителни услуги в България и е дългогодишен технологичен партньор на Централната избирателна комисия. Информационно обслужване разполага с клонова структура, която покрива всички областни градове в България. В дружеството работят над 640 висококвалифицирани експерти в различни области. Информационно обслужване е пълноправен член в асоциацията на най-развитите обществени доставчици на ИКТ услуги в Европа EURITAS. Компанията е сертифицирана по международните стандарти ISO 9001:2015 за управление на качество, ISO/IEC 27001:2013 за управление на информационната сигурност, ISO/IEC 20000-1:2018 за управление на предоставяните ИТ услуги, ISO 37001:2016 за борба с подкупването и LSTI N°1642-131-V1.0 за издаване и управление на квалифицирани удостоверения за електронни подписи, електронни печати и квалифицирани електронни времеви печати.