Кемперът Ford XL Orion е функционален като швейцарско ножче и е дом за 5-ма
Секция: Автомобили
22 Ноември 2024 20:24
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Кемперът Ford XL Orion е функционален като швейцарско ножче и е дом за 5-ма

/КРОСС/ Orion използва две повдигащи се легла и сгъваем разтегателен диван, за да спят общо петима души, без да губи сериозен товарен капацитет. Новаторът в кемпер ван сектора от Милуоки Orion Motors взема най-големия товарен ван Ford Transit и го превръща в кемпер, който е толкова универсален, че можете да го използвате 365 дни в годината. Компанията използва допълнителното пространство на масивния ван за пет седалки, съчетано със спални места за петима, които се повдигат и сгъват, оставяйки достатъчно място за товарене на каяци, велосипеди или мотоциклети за цялостна експедиция по/извън магистрала.

Orion започва с 671-см товарен ван Ford Transit Extended Length с висок покрив, защото се нуждае от цялото това пространство в кабината, за да създаде кемпер, който превозва пет+ човека по време на пътуването и петима в лагеруването. Поставянето на петима души в кемпер е едно нещо, но да се направи ван, който може да превозва и няколко мотоциклета, купчина каяци или няколко велосипеда, е рядкост. Orion го прави, като избягва негъвкави пространства и оборудване като отделения за мокри бани на пълен работен ден и фиксирани легла, разчитайки на компоненти, които се прибират бързо, когато не се използват.

Основата на цялата тази гъвкавост е чифтът повдигащи се легла, които комбинират четири от спалните легла на 365. В допълнение към повдигащото се задно легло, обичайно за приключенските кемпери с теглене на съоръжения, Orion поставя по-рядко повдигащо се легло в предната част на микробуса, над пилотската кабина и задните седалки. И двете пълноразмерни легла се повдигат високо към покрива на микробуса по време на пътуването и се спускат надолу в лагера, когато дойде време за почивка.

Задното легло може да се спусне достатъчно надолу, за да могат къмпингуващите да седнат на него, без да се налага да се качват в леглото, но може също така да се спусне частично, така че висок товар като велосипеди да може да остане вътре в микробуса през нощта или пети човек да спи отдолу.

Предното легло се спуска само частично, оставайки повдигнато над седалките на микробуса. Петото и последно легло за спане идва чрез сгъваем диван, който се спуска, за да създаде единично легло под повдигащото се задно легло. Той се повдига и сгъва умело, прибирайки се наравно със стенните панели над и под него, запазвайки достатъчно място за пренасяне на оборудване и товари. Като диван предлага три места.

С дивана и леглата прибрани 365 предлага голямо товарно пространство, а Orion го допълва с интегрирана в пода L-релса и точки за закрепване/монтиране от долната страна на задното легло. Компанията казва, че можете дори да използвате точките за легло, за да монтирате специални решения като въдица или багажници за ски. За пътувания, изискващи още повече товарно пространство, водачите могат да отворят допълнително кабината, като премахнат монтираните на релси задни седалки.

Леглата не са единствената гъвкава част от плана на Orion. На мястото на постоянните бани, инсталирани в други кемпери, Orion избира самостоятелна тоалетна, съхранявана в подвижна товарна кутия с височина на масата. Купувачите могат да използват стандартната преносима касетна тоалетна или да изберат тоалетна за компостиране или тоалетна със сухо промиване Laveo. Стандартният ван не се предлага с вътрешен душ, но купувачите могат да добавят сгъваема душ кабина и система за водно отопление по избор.

Най-традиционната, неподвижна част от конструкцията, включва кухненска част с преносима къмпинг печка с двойна горелка, мивка от неръждаема стомана и 59 литра хладилник. Хладилникът е предназначен за достъп на закрито/външно и се завърта на 90 градуса за по-удобен достъп, независимо дали сте вътре или навън. Преносимата печка може да бъде поставена и навън, а къмпингуващите могат да закачат удължена пръскачка към мивката за вода на открито.

Точно зад и над кухненския блок Orion монтира 32-инчов смарттелевизор завъртащ се за гледане вътре от дивана, седалките и леглото или извън отворените задни врати. Ванът използва 4G свързаността на Ford и по избор може да бъде оборудван със специален Wi-Fi или клетъчен бустер.

Orion Motors Отпред Orion поставя пътническата седалка на въртяща се основа, така че да може да се върти на 180 градуса. Ванът се предлага стандартно с две задни пътнически седалки на втория ред, които се завъртат на 90 градуса спрямо страничната стена на водача, за да създадат зона за отдих и по-отворен интериор. Orion предлага и трети ред седалки по избор и рекламира различни опции за маси, включително основна сгъваема вътрешна/външна къмпинг маса.

Машината има 450-Ачаса EcoFlow Independence модулна захранваща система с 3 кВт инвертор на синусоида, 400 Вата масив от слънчеви панели, 250 А алтернатор за ван и 30-A преобразувател на захранване.

Стандартната водна система е ограничена до чифт 19-литрови контейнери за прясна и отпадна вода под кухненската мивка, но опционалният пакет за бойлер включва 95-литров резервоар за прясна вода. Бензиновият нагревател осигурява топлина през студените нощи, докато климатик с мощност 13 500 BTU се предлага като опция за използване при по-горещо време.

Машината струва 90 000 щатски долара като пакет (без да включва базовия ван), а Orion предлага пълни кемперни ванове до ключ, започващи от 155 000 долара. Кемперът може да бъде изграден върху Transit със задно предаване или задвижване на всички колела, включително здравия Transit Trail. Orion работи и върху по-малък етажен план за двама/четирима души, базиран на по-късия 599 см Transit.

Източник: Orion Motors