Елофроуд байк на CFMoto носи революция в е-мотокроса - видео
Секция: Автомобили
26 Ноември 2024 19:01
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Елофроуд байк на CFMoto носи революция в е-мотокроса - видео

/КРОСС/ Наскоро приключилото изложение EICMA е солидно доказателство, че CFMoto е нагоре. Китайският производител разкри там своята почти готова за производство, изцяло електрическа концепция CF-X. Машината е проектирана да се справя добре в традиционните 450 куб.см ДВГ кросове.

Мотоциклетната индустрия е на кръстопът. Не само е в електрическа революция, която предизвиква успеха на поколенията на превозните средства с ICE, но и в друга - възходът на достъпни, чуждестранни марки, които предизвикват самото съществуване на някои от най-старите играчи на пазара.

CFMoto е един такъв производител, който си проправи път към челните редици на мотоциклетната индустрия. Произвежда един след друг впечатляващи мотоциклети - от традиционно туристически до хардкор приключенски мотоциклети. На тазгодишното изложение EICMA неговите концепции предизвикаха голям шум.

CFMoto разкри 1000-кубиков, V4 двигател, който планира да постави на своята концепция за супербайк Master of Speed, но сред целия този блясък беше и CF-X, електрически кросов мотоциклет, който е изграден върху прототипа EVMX на компанията. Въпреки че CFMoto не разкрива спецификации, той потвърди, че мотоциклетът ще има три режима на каране, ще работи на 400-V електрическа система и ще има мощност, която е сравнима с тази на традиционен 450 куб.см мотокрос машина.

Системата 400-V сочи възможности за бързо зареждане, нещо, което би дало на CF-X значително предимство пред други електрически офроудъри. Въпреки че размерът на батерията не е потвърден, ние знаем, че мотоциклетът тежи само 125 кг. CFMoto разкри малко спецификации на мотоциклета като WP окачване с ход от 30 см отпред и отзад, и височина на седалката от 96 см. Тази височина на седалката няма да е добра за обикновения ездач, но този офроудър не е предназначен за ежедневния ездач.

В неговия дизайн има ясен фокус върху създаването на рамка, която е лека, здрава и има нисък център на тежестта. Това, което порази в концептуалния мотоциклет е монтираният отзад радиатор, поставен под седалката на водача. Радиаторите имат по-малко приложение при електричеството, отколкото при машините с ДВГ и това е така, защото елмашините работят по-хладно. Така че подозирам, че CFMoto е избрал задното разположение тук, за да управлява топлината от батерията.

„Стилът на CF-X хвърля светлина върху процъфтяващото състезателно родословие на CFMoto" - се казва в прессъобщението на компанията - „Пъргавото ускоряване до 50 км/ч за бързо време също е акцент."

Електрическият опит на компанията се разширява допълнително с отделящата се марка Zeeho, която е фокусирана единствено върху градски велосипеди и скутери, захранвани с батерии. CX-2E и CX-5E са единствените два електрически мотокросъра в портфолиото към днешна дата - и двата са детски.

С Yamaha, които работят зад кулисите, за да създадат свой собствен електрически мотоциклет за мотокрос, значителната инвестиция на Royal Enfield в Stark Future и Honda, която вече влиза в Световната купа на FIM E-Xplorer със своя електрически прототип CR, изглежда, че CFMoto може да донесе следващото голямо нещо в света на мотокроса. Той е настроен да претърпи революция и CF-X е само началото. CF-X вероятно ще започне да се произвежда към края на следващата година.