Потребителите винаги са в центъра на големите промени за компаниите с визия за бъдещето. Това споделя Герасим Лукаров, регионален търговски мениджър за Западна България във Филип Морис България, с който се срещнахме, за да поговорим за водещата бездимна алтернатива от портфолиото на компанията. Пълнолетните потребители у нас вече наброяват над 400 000, а по света те са над 30.8 милиона.
/КРОСС/ Вярвам, че потребителите у нас винаги са били отворени към иновациите и готови да експериментират в търсене на най-доброто за техния начин на живот. Разбира се, никоя промяна не се случва от днес за утре. От първия ден на пускането на IQOS у нас, преди повече от 7 години, до днес, ние не спираме да споделяме фактите за бездимните алтернативи, които, макар и не без риск, са по-добър избор в сравнение с цигарите за всички онези пълнолетни пушачи, които иначе биха продължили да пушат. В момента имаме много добре развита инфраструктура в цялата страна и над 400 000 пълнолетни потребители, които са избрали да преминат към водещата ни бездимна алтернатива. Ключов фактор за устойчивия успех по пътя към бъдеще без дим е постоянната комуникация с потребителите. Те са тези, които ни помагат да се развиваме, на база на тяхната обратна връзка усъвършенстваме продуктите си, с цел да им предоставим възможно най-доброто потребителско изживяване заедно с алтернативата за намаляване на риска в сравнение с продължаване на пушенето.
Каква промяна носи IQOS във всекидневието на пълнолетните потребители?
Всеки пълнолетен пушач, който е взел решението да остави цигарите в миналото и да премине към бездимната алтернатива, има своята лична история и мотив за промяната. Историите, които потребителите споделят с нас са вдъхновяващи - за промяната в ежедневието им, за избора, който са направили заради себе си и близките около тях. Потребители споделят, че вече не се притесняват от миризмата на тютюнев дим по дрехите си, ръцете или в колата. Други споделят, че причината да преминат към бездимните алтернативи е технологията, с която се премахва горенето, и науката, която стои зад разработката на тези продукти, с доказателствата за намаленото излагане на вредни вещества спрямо цигарите. Всеки има своя мотив да направи промяната, а ролята на нашия екип е да бъдем близо до потребителите, да отговаряме на техните въпроси и да слушаме тяхната обратна връзка.
10 години в света и 7 години в България. Какво в бранда печели вниманието на пълнолетните потребители от Вашите наблюдения?
Стараем се постоянно да развиваме продуктовото си портфолио и качеството на обслужването си, за да задоволим нуждите на нашите потребители. Всяка обратна връзка, която получаваме, бива анализирана внимателно и на нейна база се взимат последващите решения. Потребителите разбират това и ни оценяват изключително високо - това показват нашите вътрешни проучвания за нивото на потребителска удовлетвореност от полученото обслужване. Така потребителите ни имат ключова роля при развитието на нашите бездимни алтернативи. Най-яркият пример за това е последната генерация IQOS устройства, при които продуктът използва технология на нагряване чрез електромагнитна индукция вместо нагревател, елиминирайки риска от счупване на нагревателя, като и нуждата от почистване. Промяната на технологията е провокирана от обратната връзка от потребители по целия свят. Вярваме, че с действията си градим доверие сред потребителите ни.
Има ли предизвикателства пред това България да стане бездимна страна по-скоро и как се справяте с тях?
Предизвикателствата в бизнеса са свързани с мащаба на трансформацията ни и цялостната промяна на бизнес модела. От компания, в която десетилетия наред процесите са се случвали по определен начин, свързан с конвенционалния ни бизнес, ние трябваше скоростно да изградим нов начин на работа в изпълнение на визията ни за бъдеще без дим - благодарение на науката, иновациите и технологиите и постоянната връзка с потребителите. С предизвикателствата се справяме с с постоянство и отдаденост и с постоянна грижа за клиентите. Ние, във Филип Морис България, влагаме цялата си енергия и усилия в изпълнение на визията ни за бдъдеще без дим и нарастващият брой на потребителите на IQOS в страната го доказва. Адаптираме се постоянно. Екипът ни е силно мотивиран, за да отговори на всички изисквания на пълнолетните потребители и час по-скоро да постигнем тази цел.
Материалът се публикува с подкрепата на Филип Морис България