АЗП: Вдигането на таксите от Йетел без основание е незаконно
Секция: Технологии
05 Декември 2024 12:45
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
АЗП: Вдигането на таксите от Йетел без основание е незаконно

/КРОСС/ Мобилният оператор "Йеттел" (Yettel) пусна съобщения до клиентите си, че едностранно от 3 декември подобрява условията по абонаментните им планове. Срещу това обаче ще им увеличи таксите от 5 януари като размерът зависи от досегашния план и допълнителните мегабити или минути или по-добрата скорост, която получават, съобщават в писмо до медиите от Асоциация за защита на потребителите.

"Това е скандално поведение на мобилния оператор, което този път не е свързано с инфлация или иконимически процеси. Не е ясно защо предприема непоисканото от клиентите подобряване и оскъпявате на плановете и какви са аргументите му", коментира председателят на Асоциацията за защита на потребителите Пейо Майорски. Организацията ще подаде сигнали в Комисията за защита на потребителите, Комисията за регулиране на съобщенията и КЗК, като ще настоява за санкции. Според него клиентите трябва да си поискат неустойки за нарушаване на договорите, защото това е нелоялна търговска практика.

Потребителите все пак имат правото да прекратят договора по увеличения план до 4 януари, без да плащат трите месечни такси, но ще трябва да върнат дадените им досега отстъпки в плановете и ако са купили устройства. Те могат да си изберат нов абонаментен план, за какъвто са готови да плащат. Вероятността обаче той да е по-евтин е минимална, сочи практиката.

Законодателството забранява доставка на стоки и услуги срещу заплащане, когато те не са заявени от потребителите. Съгласно чл. 62, ал.1-ал.3 от Закона за защита на потребителите:

1. Забранява се доставката на стоки, както и на вода, газ, електрическа енергия, централно отопление, цифрово съдържание или предоставянето на услуги на потребител срещу заплащане без искане от негова страна.

2. При доставка на стоки, както и на вода, газ, електрическа енергия, централно отопление, цифрово съдържание или предоставяне на услуги, които не са поръчани от потребителя, той не е длъжен да възстанови стоката и не дължи заплащане на стоката или услугата на този, който я е изпратил или предоставил.

3. Липсата на отговор от страна на потребителя относно доставката на стоки и услуги по ал. 1 не се смята за съгласие".