Близо 140 000 лева бяха дарени за добри каузи на #ЩедриятВторник и щедростта продължава
Секция: БЪЛГАРИЯ
06 Декември 2024 16:06
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Близо 140 000 лева бяха дарени за добри каузи на #ЩедриятВторник и щедростта продължава 60 известни личности бяха посланици на #ЩедриятВторник и застанаха зад благотворителни каузи

/КРОСС/ 

Повече от 23 събития на живо в 6 български града, 43 активни кампании на организации, кръводаряване, даряване на книги. Десетки медийни участия на неправителствени организации, които разказват за своите каузи - социални, здравни, образователни, за човешки права или  защита на животни. Преливащи от призиви за подкрепа и благодарност социални мрежи, видео обръщения на 60 известни личности - посланици на каузи. Така премина #ЩедриятВторник на 2024 година - денят, в България отпразнува заедно с още 100 държави щедростта, която е част от всекидневието и която променя света.

 3 dec world 1

На 3 декември хора от целия свят отбелязаха заедно #ЩедриятВторник / Giving Tuesday. В САЩ, откъдето води началото си празника, през тази година отчитат 3.6 милиарда долара дарения - с 16% повече от 2023г., и впечатляващите 36 милиона участници. Все още, на фона на гигантските мащаби на движението отвъд океана, постиженията на участващите 28 европейски държави може да изглеждат скромни, но #ЩедриятВторник набира популярност и отваря нови възможности за трансгранично споделяне на опит, ресурси и идеи.

Като водещ партньор на #ЩедриятВторник за България фондация BCause събра на едно място активни граждански организации, известни личности - посланици и застъпници на различни каузи, доброволци, дарители, социално-отговорни компании и техните служители, и журналисти, които работят по темите, засягащи гражданското общество, дарителството и доброволчеството.

Какво постигнахме заедно през 2024 година?

Близо 140 000 лева бяха дарени за добрите каузи на #ЩедриятВторник и продължават да се увеличават. 43 неправителствени организации се включиха в българското издание на #ЩедриятВторник, за да набират средства за своята кауза чрез собствените си интернет-страници и в платформите DMS, Платформата.бг, Global Giving. Десетки други организации използваха повода да поискат от поддръжниците си дарения.

Сред любимите каузи на дарителите тази година бяха: "Образование без раници", които до този момент са успели да привлекат над 32 000 лева за менторска подкрепа за учителите по математика; Операция "Плюшено мече", които дават шанс за професионално развитие на талантливи младежи, лишени от родителска грижа или живеещи в рискова среда; както и Animal Rescue Sofia, които помагат на нежелани, болни, ранени и изоставени животни.

Част от кампаниите продължават и сред тях всеки може да открие кауза, която му е на сърце: образование за деца и младежи, социални услуги и закрила за уязвими групи, подкрепа за родители на деца с увреждания, човешки права, опазване на природата, помощ за бездомни и диви животни. Можете да изберете тук.

Можете лесно и бързо да направите онлайн дарение в Платформата.бг или на Единен дарителски номер DMS 17777 - онлайн, еднократно с SMS или с месечен абонамент от 5 лева или 2х5 лева.

3 dec kruvodaryavane 1

Приключи кампанията за доброволно кръводаряване на Българската болнична асоциация (ББА) в София, Пазарджик, Пловдив, Сливен и Русе. В рамките на трите дни се записаха и дариха кръв общо 69 души, а както всяка година #ЩедриятВторник бе и повод да се говори повече по темата за донорството в България. Посланици на кампанията бяха актьорът Герасим Георгиев-Геро и актьорът и водещ в bTV Петър Дочев, който в специален репортаж дари кръв и насърчи други да го последват. В кампанията участваха МБАЛ „Света София", София; МБАЛ Хигия, Пазарджик; МБАЛ „Света Каридад", Пловдив, МБАЛ „Хаджи Димитър", Сливен и УМБАЛ „Медика", Русе. Отделно кампания за доброволно кръводаряване имаха Община Враца и Община Бяла Слатина с МБАЛ "Христо Ботев".

petar dochev daryava kruv 1

Само за няколко часа Фондация „Глобални библиотеки България", в партньорство с Фондация BCause и Kaufland, събра повече от 1000 съвременни издания за читателите в малки населени места, където библиотеките трудно успяват да се снабдят с нови книги. На сцената в Централни хали в София дойдоха повече от 300 дарители, за да донесат лично книги, игри, пъзели. Някои компании се присъединиха към инициативата и също организираха събиране на книги в офисите си, паралелно с коледните базари за служители. Посланици на каузата бяха писателките Петя Кокудева, Здравка Евтимова и Даян Шаер.

3 dec knigi more 1

За първи път 60 известни личности се включиха в #ЩедриятВторник като посланици на каузите, като отправиха видео-послания към дарителите и продължиха да призовават хората да се включат през целия ден. Сред тях имаше популярни лица от екрана - телевизионни водещи, актьори, инфлуенсъри, спортисти, писатели, общественици и хора от бизнеса. 

Сред тях бяха: Йоанна Темелкова, Яна Титова, Стефан A. Щерев, Цветелина Цекова, Герасим Георгиев - Геро, Петя Кокудева, Здравка Евтимова, Антоанет Попова, Стефан Попов - Чефо, Георги Ненов, Димитър Иванов - Капитана, Елена Замяркова, Алек Алексиев, Мина Каукова, Даян Шаер, Анджела Родел, Ники Кънчев, Ивет Горанова, Орлин Павлов, Яна Маринова, Ивайло Захариев, Йоана Драгнева, Алекс Кръстева, Димитър Тасев, Франсиска Йорданова - Папкала, Оля Малинова, Петър Дочев, Симона Горчева, Николета Маданска, Енчо Керязов, Ружди Ружди и Радостин Тодоров, Ренета Камберова, Орлин Павлов, Биляна Гавазова, Елена Яръмова, Шенай Хасанова, Денислав Борисов, Антон Николов, Елизабет Марангозова, Донка Аврамова-Бочева, доц. Величка Александрова от НСА "Васил Левски", Гизем Хикметова, Деница Макавеева, Ваня Симонска, Старбой Айвън, тримата тенори "Tenori d'Amore": Росен Ненчев, Михаил Михайлов, Емил Павлов, Антоанета Илиева, Живка Попатанасова, Нели Мешкова, Генчо Генчев - Инспектор N-JОY.

yaramova instagram 1

Тази година #ЩедриятВторник имаше засилено присъствие в медиите, които отразяваха събитията на живо и отделиха място в ефира си за представители на организациите и посланиците на каузите, за да могат да вдъхновяват дарителите през целия ден. Седем от водещите и репортерите на медийния партньор bTV станаха лица на кампанията и посланици на избрани от тях каузи. Общо 54 традиционни и онлайн медии проявиха интерес към #ЩедриятВторник, а организаторите от фондация BCause гостуваха в сутрешните блокове на bTV - "Преди обед" и в БНТ - "100% будни", както и в Дарик Радио и телевизия Bloomberg.

Фотографският проект Етюдите на София организира в подкрепа на #ЩедриятВторник запомняща се разходка сред забележителностите на София и паметниците на едни от първите дарители в града - няколко късметлии получиха като подарък книгата с красивите фотографии на Иван Шишиев.

3 dec Sketches 1

Фото проектът People of Sofia разпространи апел за #ЩедриятВторник и разказа за каузата на фондация Ела и ти, която помага на хора с двигателни затруднения да се качат в планината.

Най-голямата платформа за доброволчески инициативи в България TimeHeroes споделяше в продължение на три седмици каузи, маркирани с хаштага #ЩедриятВторник, а застъпник за доброволчеството стана Генчо Генчев - Инспектор N-JОY oт радио N-JOY,част от bTV Radio Group.

3 dec bazari 1

Сред компаниите, които се включиха в #ЩедриятВторник тази година са: SiteGround, които събираха средства за три детски центъра в София, Пловдив и Стара Загора; Уникредит Булбанк, които разработиха собствено мобилно приложение за онлайн дарителство на служителите; TELUS Digital, Eviden, Ubisoft, Bosch и Bosch Digital, които организираха благотворителни базари и събиране на книги в офиса. Служителите на Hitachi Solutions Bulgaria работиха като доброволци в Българска хранителна банка. По случай #ЩедриятВторник SUPERHOSTING подариха на 5 благотворителни организации безплатен хостинг за 1 година и на други 18 НПО - безплатен домейн, Farmhopping продаваха мед за каузата на Фонд "Опазване на околната среда".

#ЩедриятВторник се случи благодарение на финансовата и нефинансова подкрепа на: Фондация „Америка за България", Dentsu, Метрореклама, Уникредит Булбанк, КАЯ Продукшънс, Kaufland и Сцена Централни хали

Благодарности и за медийното партньорство на bTV Media Group.

Останете във връзка с нас