След аварийно кацане заради бой в самолет. Как да се предпазим при инциденти на борда
Секция: Коментари
18 Декември 2024 15:55
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
След аварийно кацане заради бой в самолет. Как да се предпазим при инциденти на борда

/КРОСС/ Авиокомпаниите имат практика да забраняват на агресивните пътници да се качват на самолетите им, т.е. те попадат в „черен списък". Това каза за BTV „Тази сутрин" авиационният психолог Десислава Георгиева.

От телевизията припомниха, че заради бой на борда самолет, летящ за Великобритания, той кацна принудително у нас. Самолетът е излетял от Анталия, Турция, като е трябвало да пристигне в Лийдс, Англия. Той обаче е трябвало да кацне в София, за да бъдат свалени хулиганите.

Един от пътниците е публикувал видео в TикТок, на което се вижда спречкване между двама мъже. Единият започва да нанася удари по главата на другия и го запраща на близката седалка, след което продължава да го удря.

Точно когато изглежда, че нещата се успокояват, единият мъж опитва да ухапе ухото на своя съперник. Малко след това от задната част на самолета към тях полита бутилка. Човек от екипажа се опитва да прекрати боя, но не успява, в крайна сметка всичко приключва след намесата на един от пътниците.

Това, което се прави в такъв случай, е да се реагира по процедура. Всяка стъпка е разписана. Така че пътниците трябва да бъдат сигурни, че членовете на екипажа са обучени и знаят как да постъпят, посочи още Десислава Георгиева.

Тя поясни, че за вербална агресия членовете на екипажа отправят предупреждение към провинилия се пътник. При физическа агресия обаче, ако състава е от дами, те трябва да привлекат на своя страна пътници - мъже, които да обездвижват буйстващият. При извънредно кацане, агресивният пътник бива посрещнат от полицейските власти.

Финансовите санкции не са никак малки, тъй като едно аварийно кацане не е никак евтино за авиокомпанията. В този случай авиокомпанията завежда дело и си търси компенсацията от хората, които са причинили това, посочи още Десислава Георгиева.

От думите й обаче става ясно, че до принудително кацане се стига рядко, защото в повечето случаи кабинният екипаж успява да овладее ситуацията. Това обаче не отменя санкциите за тези пътници след кацането на самолета.

Една от мерките, които се взимат в световен мащаб, е да се ограничи продаването и консумацията на алкохол на летищата и на борда на самолета, стана ясно още от думите на авиационния психолог.