/КРОСС/ Електрически SUV от ново поколение: Пътувайте до почти 700 километра (WLTP) без зареждане, без локални емисии с Grandland Electric
Устойчив, практичен, удобен: Тъканите за седалките, вратите и таблото са изработени от рециклирани материали
Дизайн с от отговорност към ресурсите: Името на модела е вградено в задната врата, каросерия без хромирани елементи
Дързък, изчистен от излишни детайли и зашеметяващ - това е новият Opel Grandland. Топ SUV моделът предлага вдъхновяващ дизайн и иновативни решения, фокусира се върху същественото в експлоатацията и е електрифициран във всяка версия. Новият Grandland съчетава стилен външен вид с практични детайли и множество функции, които намаляват въглеродния отпечатък. Към тях се включват локално беземисионно шофиране, рециклируеми батерии, както и използването на рециклирани материали в интериора, а също и липсата на хромирани елементи по каросерията. Новият модел представя мотото „Зелена иновация, произведена от Opel.
Стилен, устойчив дизайн: Стилен вид, без хромирани елементи
Екстериорът на новия Opel Grandland задава нови стандарти. Grandland е първият серийно произвеждан модел, който представя светещото дигитално лого Opel „Blitz" и интегрира иновативната технология „Edge Light" в новия 3D Vizor - лицето на автомобила и символ на бранда. "Осветлението използва само енергоспестяващи LED светлини, включително и водещата в индустрията адаптивна матрична система Intelli-Lux HD.
В задната част на модела Grandland също съчетава стил с отговорност към околната среда и опазване на ресурсите. За първи път клиентите виждат осветено лого OPEL, докато името на модела GRANDLAND вече не е изписано с хромирани букви, а е вградено в средата на задния капак.
Практичен, удобен, устойчив: рециклирани материали в интериора
По време на разработката на модела, дизайнерите и инженерите обърнаха внимание на всеки детайл, за да намерят решения, спестяващи ресурси, които да намалят въглеродния отпечатък, и в същото време да представят ориентиран към бъдещето, атрактивен и удобен SUV. Кокпитът и кабината на новия Grandland са проектирани да бъдат също толкова икономични на ресурси, колкото и каросерията. Стандартните седалки Intelli-Seats, с вдлъбнатина, която минава по средата, за да облекчи натиска върху опашната кост, предлагат релаксиращо удоволствие от шофирането. Те не само че са проектирани да бъдат изключително удобни, но и се произвеждат устойчиво. В духа на подхода „Зелена иновация" на Opel, 100% от тъканите са направени от материали с рециклирано съдържание. Това важи както за седалките, така и за панелите на вратите, таблото и централната конзола. Дори и Alcantara версиите ще бъдат изработени на 50% от рециклирани материали.
Въпреки това, разработчиците на новия Grandland не се задоволиха с постигнатото. Те акцентираха не само на видимите части и компоненти, изработени от рециклирани или рециклируеми материали, но и на частите, които първоначално остават скрити от погледа. Grandland е изработен от рециклирано алуминий и стомана с рециклирано съдържание. Освен това, Grandland съдържа повече от 40 полимерни части, които са съставени до 80% от „зелени" материали. В общи линии, над 500 килограма от теглото на Grandland е изградено от рециклирани и възобновяеми суровини.
Намаляване на CO2 емисиите: Новият Grandland е електрифициран във всяка версия
Разбира се, Opel също взема предвид подхода „Зелена иновация" и при задвижващите системи. Grandland е електрифициран - като хибрид с 48-волтова технология, напълно електрически или по-късно и като plug-in хибрид - и по този начин намалява CO2 емисиите. Това е възможно благодарение на платформата STLA Medium, проектирана специално за батерийно-електрически превозни средства, която се използва за първи път в Opel с новия Grandland. Архитектурата на автомобила интегрира особено плосък пакет батерии с капацитет до 98 кВтч. По този начин новият Grandland Electric в бъдеще ще може да измине почти 700 километра локално без емисии, без да спира за зареждане (WLTP1). В допълнение, високоефективната термопомпа, която е стандартна, оказва положително влияние върху пробега при спад на температурите.
Друг фактор за минимизиране на въглеродния отпечатък са самите батерии. Те са част от ресурсоспестяващата кръгова икономика, насърчавана от Opel, която се основава на четири фактора: ремонт, повторно производство, повторна употреба и рециклиране. За да се реализира това бе създаден специален сектор за батерии в завода Айзенах където се произвежда новия Grandland.
Източник: www.auto-press.net