Спаси София категорично против закриването на нощния транспорт в столицата
Секция: БЪЛГАРИЯ
08 Януари 2025 16:19
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Спаси София категорично против закриването на нощния транспорт в столицата

/КРОСС/ От Спаси София се обявиха против закриването на нощния транспорт в София, каквото предложение са внесли в Общинския съвет Карлос Контрера и Ваня Григорова. „Става въпрос за злонамерена атака на гърба на софиянци или за открит лобизъм в полза на таксиметровите компании. И в двата варианта това няма да е в защита на обществения интерес, тъй като столичани остават без евтина и сигурна алтернатива за нощните придвижвания и ще бъдат принудени да плащат по 20 лева за таксита, вместо по 2 лева за автобус." - заяви лидерът на Спаси София, Борис Бонев.

На специална пресконференция те изнесоха данни, от които става ясно, че нощните автобуси в столицата стават все по-популярни и използвани и само за 6 месеца пътниците в тях са се увеличили три пъти. Линия Н1 пък е 12-та най-ефективна спярмо брой превозени пътници от всички автобусни линии в целия град. „Ползите са за всички софиянци, за местната икономика, за работещи и предприятия, за културния живот и туризма на София. Проблем с липсата на водачи има от много години, но за нощните линии са ангажирани едва 8 от общо 1100 шофьори на Столичен автотранспорт. Решението не е премахването на една толкова необходима услуга, а мерки за оптимизация на линиите, тъй като има огромна неефективност в част от тях. " - сподели Илиян Павлов, зам.-кмет по транспорта на Столична община.

Справка показва, че всички европейски градове имат значително повече нощни линии в сравнение със София. Докато в българската столица се движат едва 4 линии, в Белград те са 29, в Букурещ 24, а в Прага - 26. В Бургас също има нощни автобуси, които се движат всеки ден. „Вместо да се пусне още една нощна линия до Летището, от което има безспорна нужда, те искат да закрият и досегашните придобивки. Опасявам се, че в опита си да саботират нашето управление, жертви ще бъдат софиянци. Предупреждавам да не се прави това." - категоричен е Борис Бонев.

Според представителите на Спаси София, неразбираемо е поведението на г-жа Григорова, чиято кампания за кметския стол беше изградена върху обещанието за повече обществени услуги и действия в интерес на хората. „Виждаме точно обратното, тъй като с това си действие ще принуди хиляди граждани да плащат за такситата, вместо да пътуват удобно и сугурно с градските автобуси." - казаха те.

Зам.-кметът Илиян Павлов предложи да се изчакат резултатите от анализа, който вече е възложен, а не с лека ръка да бъде премахван нощния транспорт. „Има редица решения за оптимизиране на неефективните линии, както и за 14-те т.н. перонални линии, които са силно неефективни, и чак след това да се вземе най-доброто и разумно решение за нощните автобуси, което да е в полза на гражданите и гостите на София. Говорих с кмета, г-н Васил Терзиев и двамата сме категорично против подход, който влошава качеството на живот и транспортния достъп в нашия град." - заяви инж. Илиян Павлов, зам.-кмет по транспорт на София.