Кемпер та знае ли се...
Секция: Автомобили
14 Януари 2025 21:17
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Кемпер та знае ли се...

/КРОСС/ Когато великите дизайнери в Pininfarina се обединиха с калифорнийския стартъп AC Future за драматично разширяващия се електрически дом на колесника eTH за CES 2024, уникалният кемпер изглеждаше малко вероятно да бъде нещо повече от папка, пълна с изображения. Но година по-късно, това е много повече: цялостен многократно разширяващ се прототип с достатъчно луксозен плъзгащ се подов план, за да накара посетителите на шоуто, хванати в капан в стените на CES 2025, да искат да отидат на открито пътешествие без определена крайна дата.

Първият от многобройните кемпери с разширители през 2024 г. - eTH е завладяващ поглед към възможностите на близкото бъдеще, проектиран от майсторските пера на една от най-известните фирми в Pininfarina. Това, което ни заинтригува най-много в него е, че дизайнът беше със скромните 6 м дължина, само 15 см повече от който и да е брой кемпери Mercedes-Benz Sprinter 144. При къмпирането обаче той е проектиран да се превърне в луксозен мобилен дом чрез плъзгащи се модули отзад и от двете страни. Обещаваше компактно, маневрено пътуване по магистралата и изключително комфортно жилищно пространство, подобно на луксозен апартамент в къмпинга.

Откакто излезе на пазара през 2024 г., AC Future работи усилено върху изграждането на прототипа на eTH с помощта на Hydra Design Labs в Калифорния. Представен на CES 2025, прототипът, сега наречен AI-THd (AI Transformer Home, Drivable), следва същата обща формула като изобразената концепция, но с няколко големи промени в нея.

Вместо да използва общ плъзгащ се модул под покрива на кемпера, а la Westfalia James Cook, AC Future създаде по-висок заден плъзгащ се модул с надстройка на покрива, която се плъзга напред-назад с тялото на модула чрез две странични релси. Когато е затворен, той опира в предния панел на покрива, за да създаде равен, равномерен покрив по време на шофиране. Новият дизайн изглежда по-добре разделя задния плъзгащ се хардуер от страничните плъзгащи се изходи, които се прибират под централния покрив на автомобила.

AC Future не разби всички размери, но заяви, че AI-THd има същите 37 кв. м подова площ, когато се разшири като оригиналната рекламирана концепция eTH. Същата като оригинала е и комбинацията от изключително голям разширителен модул от страната на водача и тънко плъзгане от страната на пътника. Първата помещава цялата трапезария и всекидневна, оборудвана с трапезарен комплект и два отделни дивана.

За разлика от типичния дом на колела, масата за хранене и столовете са части за прибиране, които не са прикрепени към стената или пода. Това им позволява да бъдат съхранявани, когато модулът от страната на водача е затворен. Единият или и двата дивана трябва да се разгънат във вторични легла и цялото празно пространство отляво се използва за поставяне на комплекта за хранене, който може да се прибере.

AC Future и екипът демонстрираха по-голямата част от стената с пълна височина, разделяща конвертируемия диван в хола и кухнята, като вместо това избраха втори кухненски плот, който отваря концепцията на етажния план. Този кухненски плот разполага с мивката отгоре и съдомиялната машина отдолу, докато готварският плот с двойна горелка се намира отвъд пътеката на основния кухненски блок до големия стоящ хладилник. Има и микровълнова печка, интегрирана в горните шкафове.

Разделянето на кухнята и задната двойна спалня е с баня с душ със стъклена стена от едната страна и тоалетна и мивка от другата. Тази нова разширена баня представлява промяна от етажния план от 2024 г., при който всички принадлежности за баня са поставени в едно сухо отделение от страната на пътника.

Равният под на AI-THd превръща кокпита на водача в естествено продължение на жилищното пространство, но удобните капитански столове не изглеждат въртящи се. Вместо това те създават нещо като независима получастна зона за отдих, която изглежда, че може да се превърне в функционално офис пространство, благодарение на ниското табло. Голямото разделено предно стъкло и страничните прозорци на кокпита създават светло, панорамно пространство, тема, която прониква в останалата част от кабината с големи прозорци навсякъде.

Въпреки че е изминал дълъг път от компютърния екран до реалния живот, TH все още има много да извърви, преди да се превърне в сериен дом на колела. Hydra Design се занимава с инженеринга, изработката и повърхността за шоу модела, но не е ясно каква платформа за превозни средства AC Future има предвид или кой ще се занимава с производството. Казва се, че в крайна сметка ще предлагат както електрически, така и дизелови опции за задвижване.

AC Future съобщава на CES 2025 за няколко функции, включително 5-кВт+ слънчево зареждане на покрива, генериране на атмосферна вода и интернет свързаност. Компанията изброява някои допълнителни включвания на уебсайта си, като многозонова звукова система, рециклиране на вода, интегриране на приложения за интелигентен дом и двузонова HVAC. Тазгодишната промяна на името показва използването на изкуствен интелект, но спецификата и степента на тази технология остава да се види.

AC Future планира да започне да произвежда първите си модели до края на 2026 г., но AI-THd няма да бъде първият модел, който ще бъде пуснат на пазара. Това място е запазено за по-простия AI-THu разширяем мобилен дом. Тези, които искат да имат в AC Future по-рано, могат да направят основна резервация от $100 или приоритетна резервация от $400.

 

Източник:  www.auto-press.net