Над 153 хил. лева получават петнадесет проекта в област София по програмата „Ти и Lidl за нашето утре“
Секция: БЪЛГАРИЯ
17 Януари 2025 14:03
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Над 153 хил. лева получават петнадесет проекта в област София по програмата „Ти и Lidl за нашето утре“ За първи път в инициативата ще бъде реализиран проект в с. Негушево

/КРОСС/ Петнадесет социално значими граждански проекта от Софийска област получават финансиране от общо 153 101 лв. в седмото издание на инициативата „Ти и Lidl за нашето утре". От началото на инициативата през 2017 г. досега в Югозападен район с общ фонд от близо 593 хил. лева по програмата са подпомогнати 69 проекта, които достигат до над 2 млн. души.

Одобрените идеи за област София ще се реализират до края на 2025 г. и са част от общо 40 проекта, които най-голямата социално отговорна програма на Лидл България финансира тази година с общ фонд от 370 000 лв.

Проектите са разпределени в пет тематични категории:

 

  • #BeLocal - 8 проекта се фокусират върху съхраняването и популяризирането на културното наследство и местните традиции. В тази категория попадат два проекта от столицата - „Библиотека в кошница - за деца от 0 до 3 и техните родители" на Българска библиотечно-информационна асоциация (ББИА), които получава финансиране от 14 100 лева. и идеята за фестивал „На кино, на село" на фондация „КИНО-БУДИТЕЛ", който има за цел да създаде мост между кинодейци и жители на малки общности чрез кино.

 

  • #BeFair - 6 граждански идеи подпомагат социалното включване и подкрепата на уязвими групи. В тази категория попадат три проекта от областта. Единият е на Фондация „Сошъл Фючър", който получава финансиране от 12100 лв. за идеята „Кулинарни обучения JAMBA за младежи с различни възможности". Проектът има за цел да проведе обучения за социална интеграция на младежи с увреждания чрез кулинарни умения. Вторият проект в категорията е „Преодоляване на социалната дискриминация и интегриране на деца със специални образователни потребности" на фондация „Можем заедно". Той получава подкрепата от 12 020 лева, като с тези средства фондацията ще работи за подобряване на физическото и психическото състояние на децата чрез терапевтични практики. Другият проект от столицата в тази категория е „Фотоработилница 66" на „Мулти култи колектив", които ще направят социална интеграция на уязвими групи чрез фотография, а тяхното финансиране е в размер на 13 010 лева.

 

  • #BeActive - 9 инициативи ще насърчават активния начин на живот и гражданския активизъм. Две от тях ще бъдат реализирани в София. Това са „Little Lidl land" на фондация „Здраве и социално развитие" с финансиране от 13 816 лева, който има за цел да насърчи активния и здравословен начин на живот на децата от кв. „Христо Ботев". Вторият проект е „Активни без пауза", представен от Българска асоциация по андропауза и менопауза, който получава финансиране от 9 520 лева. Той има за цел да информира жените на средна възраст за здравните рискове, свързани с менопаузата, и да улесни достъпа до специалисти, които да им помогнат да се справят със симптоматиката.

 

  • #BeGreen - 10 проекта ще насърчават устойчиви екологични практики, рециклиране и съхраняване на биоразнообразието. В тази категория са одобрени три проекта за областта. Първият е „За да не е измислица морето - документално-изследователска комуникационна кампания за опазването на Черно море" на Фондация „Документалистите", които ще създадат документално-изследователски проект, който да насочи общественото внимание към проблемите, свързани с екологията и биоразнообразието на Черно море. Финансирането по този проект е 15 000 лева. Вторият проект е „Заедно за природата: действай днес, спаси утре" на Сдружение „Национална асоциация на доброволците в Република България". Със сумата от 14 800 лева, сдружението има за цел да реализира обучителни работилници и изложби за опазване на природата. Третият проект е от най-малкото населено място, което получава финансова подкрепа в тазгодишното издание на „Ти и Lidl за нашето утре" - с. Негушево. Проектът „Млада гора: Експериментално залесяване на труднодостъпни терени в община Горна Малина" на Фондация „Повей" има за цел да въведе нов начин за залесяване на труднодостъпни райони „С този проект искаме да въведем устойчив метод на залесяване и екологично самосъзнание в цялата община Горна Малина и да го превърнем в обща кауза. Имаме заявена подкрепа от общината, горско стопанство Елин Пелин и четиринайсетте читалища в селата. Целим чрез силата на общността да върнем водата, да подобрим микроклимата и да възстановим животa на ерозиралите хълмове около нашите села.", отбелязват от фондацията.

 

  • #BeVocal - 7 медийни и журналистически идеи ще развиват критичното мислене и ще повишават осведомеността по важни обществени теми. Общо 6 проекта от област София са одобрените в тази категория:
    • „Журналистилницата" на Жана Попова получи финансиране от 2 750 лева, като целта на проекта е да бъдат проведени обучения на ученици за създаването на журналистически материали;
    • Полина Тодорова и проектът ѝ „Здравното образование - защо ни липсва и защо е нужно" е подкрепен със сумата от 1 700 лева, с която ще бъдат направени журналистически материали за необходимостта от здравно образование;
    • Журналистът Бистра Иванова получи одобрение на проекта „Мигранти с таланти", който има за цел да създаде разкази за мигранти и бежанци с професионални успехи. Финансовата подкрепа, която получи е в размер на 3 000 лева.;
    • Идеята „Майката-творец" на медията Her Startup" ще разкаже истории на жени, изграждащи малък бизнес чрез творчески занимания. „Бих искала не само да помогна за развитието на творчеството на тези дами, но и да вдъхновя много други млади майки да творят с ръцете си и да създадат собствен малък бизнес.", споделят одобрените кандидати;
    • Проектът „Вижте - за знаещи и активни бъдещи граждани" предвижда създаване на новини и информационни материали за деца, като този проект ще бъде реализиран със сумата от 7 000 лева от фондация „Гутенберг 3.0".
    • „EthiCitizen - отговорност в лесни стъпки" е проект, свързан с ангажирането на младежи с екологични предизвикателства. Финансирането му е в размер на 3 950 лева., като проектът ще бъде изпълнен от организация EthiCitizen. Това е и един от младежките проекти по програмата, който подчертава ключовата роля на младото поколение като двигател на промяната и носител на свежи идеи.

Тази година в инициативата „Ти и Lidl за нашето утре" ще се включи и т.нар. „Детектив на доброто", който ще проследява проектите по време на тяхното изпълнение и ще се среща с хората, които ги реализират. Ролята на „Детектив на доброто" е поверена на Георги Ненов, създател на подкаста „Свръхчовекът".

Повече за най-голямата социално отговорна програма на Лидл България, както и кои са одобрените проекти може да видите тук.

За „Ти и Lidl за нашето утре"

Най-голямата социално отговорна инициативата на Лидл България „Ти и Lidl за по-добър живот" се провежда от 2017 година насам в партньорство с Фондация „Работилница за граждански инициативи" и Български дарителски форум. През 2023 г. инициативата се трансформира в „Ти и Lidl за нашето утре". Целта е тя да бъде синхронизирана с усилията на Лидл България в областта на устойчивото развитие, както и да бъде адаптирана към съвременните нужди на обществото ни. Като партньор на инициативата се присъединява и Асоциацията на европейските журналисти - България. С новото, седмо издание, общо финансираните граждански идеи ще са 195 с общ фонд от близо 1 650 000 лв. Тези проекти оказват положителен ефект в живота на близо 3 милиона българи. Въздействието им в общностите по места с времето продължава да нараства, а броят на бенефициентите да се увеличава.

 

За Лидл България 

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 136 магазина в 58 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.

 

С включени прогнозни данни за ефекта от проектите в седмото издание на инициативата.