Петър Петров: Държавните предприятия и системи нарочно се съсипват, за да попаднат в частни ръце (Обновена)
Секция: Коментари
20 Януари 2025 11:07
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Петър Петров: Държавните предприятия и системи нарочно се съсипват, за да попаднат в частни ръце (Обновена)

/КРОСС/ Заместник-председателят на "Възраждане" Петър Петров коментира в ефира на БНТ зачестилите трагични инциденти в БДЖ, както и законопроектът на "Възраждане", свързан с ВиК дружествата, целящ тяхната оптимизация и като крайна цел - намаляване на цената на водата за битовите потребители.

"Внесохме този законопроект още февруари месец, след като направихме анализ как се развива ВиК сектора в България. Внесохме законопроект, който дава възможност на общинските ВиК дружества да излизат от асоциацията, но и да влизат в нея, ако това е в техен интерес. Оказва се, че общините инвестират във ВиК мрежа, държавата инвестира, чрез капиталовата програма, а от всичко това се възползва съответната водна асоциация, която получава проходите", заяви в ефира на БНТ Петър Петров.

Той допълни още, че от "Възраждане" са организирали на 14 януари кръгла маса по темата с участието на всички общински ВиК дружества и резултатът от нея е, че те подкрепят идеята на политическата организация. Получава се така, че ВиК Петрич, например е на печалба, с много ниска цена на водата от 95 стотинки, а областни ВиК асоциации като Сливен, Шумен и Монтана са с над 80% загуби по мрежата, а цената на водата е изключително висока - над 5 лева. Загубите по ВиК мрежата се плащат от всички нас - българските граждани.

Петър Петров коментира и темата със зачестилите напоследък трагични инциденти в БДЖ. За последния един месец има общо осем загинали в инциденти, свързани с БДЖ.

"След трагичния случай с двамата загинали в Бойчиновци през декември, веднага зададох въпрос до служебния министър на транспорта и съобщенията. Изисках среща и с новия министър на транспорта с желанието да се извърши цялостна ревизия на БДЖ, тъй като всички знаем, че там има умишена дългогодишна безстопанственост с идеята тя да премине в частни ръце. Това бездействие на държавните органи да осигурят безопасността на хилядите пътници, ползващи БДЖ мрежата не е случайно. Такива инциденти се случват, защото държавата не прави нищо по поддръжката на ЖП инфраструктурата. А това е сектор от националната сигурност и трябва да е в държавни ръце, така смятаме ние от Възраждане", отбеляза още Петров.