Световен ден на средствата за масова информация
Секция: СВЯТ
25 Януари 2025 13:43
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Световен ден на средствата за масова информация

/КРОСС/ На датата 25-ти януари, отбелязваме Деня на средствата за масова информация, които отдавна не се изчерпват с радиото и печатната преса. В съвременния свят информацията ни идва и от електронни медии, интернет и др.

Средство за масова информация, също средство за масово осведомяване или средство за масова комуникация, масмедия или само медия, е термин, който е използван да означи като клас частта от медиите, насочени към широката аудитория. Терминът масмедия е въведен в употреба през 1920-те години с откриването на националните радиомрежи и излизането на многотиражните вестници и списания.

Основните видове средства за масова информация са:

- традиционните печатни издания - като книгите и периодичните издания (научни сборници, алманаси и пр.);
печатните медии - вестниците и списанията;

- електронните медии - радиото (радио каналите) и телевизията (ТВ каналите), информационните агенции, интернет (интернет изданията, блоговете) и др.

- Фотографията също може да бъде включена в последната група поради това, че в случая тя е средство за визуално представяне на материалите.

Терминът се отнася и до организациите, които контролират всички тези технологии, като телевизионните или радиостанциите, както и издателските компании. Мобилните телефони, компютрите и интернет понякога се наричат с термина медии от ново поколение (New-age Media).

Интернет медиите са в състояние да постигнат масово осведомяване сами по себе си поради многото услуги, които предлагат. Поради тази причина много масови медии днес вече имат присъствие и в интернет, като по този начин се постига по-лесна достъпност.

Външната заобикаляща ни среда също може да представлява форма за масово осведомяване, посредством поставени билбордове, табели, плакати. Формите на публични срещи, митинги и събирания също могат да се разглеждат като форма на средствата за масова информация.