Колко е важна интеграцията на различни функции в телеком приложенията
Секция: Технологии
24 Март 2025 10:17
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Колко е важна интеграцията на различни функции в телеком приложенията

/КРОСС/ С напредването на технологиите и все по-забързания начин на живот, мобилните приложения вече са неотменна част от ежедневието ни. Всеки ден използваме различни апликации - за работа, забавление и, разбира се, за комуникация. Те не само създават нови възможности за комуникация помежду ни и улесняват управлението на рутинните задачи, но също така обединяват разнообразни функционалности, предоставяйки незабавен достъп до всичко, от което се нуждаем.

Тази тенденция за интеграция на ключови дейности не подминава и телеком сектора, където приложенията все по-активно изпълняват ролята на цялостни платформи за управление на мобилни услуги и достъп до забавления. В България трите водещи оператора се стремят да предоставят на клиентите си приложения, които да осигурят пълноценно дигитално изживяване и алтернатива на посещенията във физически магазини.

Най-добре оцененото приложение* в този сектор в България е това на Yettel, със средна оценка от 4.5 звезди в Google Play Store, 4.4 звезди в Apple App Store и над 1.5 милиона сваляния. Този резултат е базиран на над 70 000 ревюта в Google Play Store и над 22 000 в Apple App Store. Как приложението интегрира различни функции, така че да осигури качествено клиентско изживяване, ще разберем като разгледаме някои от основните му характеристики.

Бърз достъп до услуги и лесно управление

Едно от водещите предимства на Yettel App е възможността за лесно управление на абонаментния план, дигитални услуги и допълнителни пакети. Благодарение на опростения си и интуитивен дизайн, приложението позволява бърз достъп до ключови услуги като данни за текущо потребление, добавяне на допълнителни мегабайти, информация за актуални промоции и много други.

Също така, много от основните операции, които клиентите извършват в магазините на телекома, могат да бъдат направени изцяло дистанционно в Yettel App, с цел спестяване на време и усилия. Сред тях са често извършвани услуги като плащане на сметки, проверка на оставащи мегабайти, закупуване на допълнителни роуминг пакети и подновяване на договор.

Забавления за всеки вкус

Приложението на Yettel е много повече от просто инструмент за управление на мобилни услуги. То предоставя премиум съдържание и богат избор от забавления, които правят ежедневието по-интересно и вълнуващо.

Апликацията предлага достъп до платформи като MAX и SkyShowtime, което позволява на потребителите да се наслаждават на любимите си филми и сериали от уюта на своя дом. Почитателите на телевизионните развлечения пък могат да активират интерактивната телевизия Yettel TV директно в приложението, без да е необходимо да подписват дългосрочен договор за абонамент. Феновете на книгите и музиката имат възможност да се присъединят към Storytel и Deezer, за да се потопят в любимите си истории и музикални жанрове. А чрез абонамент за медийните издания на „Капитал" любознателните могат да следят актуални новини и анализи, за да бъдат в крак с всички промени в обществения живот. Освен това, за тези, които търсят съдействие за обучение и самоподготовка за своите деца, Yettel App осигурява достъп до образователната платформа iZZI, в която може да бъде открито учебно съдържание по всички учебни предмети. По този начин, Yettel съчетава разнообразие от услуги, осигурявайки всичко необходимо за забавление и обогатяване на знанията на едно място.

Преживяванията, които приложението предоставя, не спират дотук. Клиентите на Yettel вече имат два начина да получават специални отстъпки в приложението - чрез играта „Петък с Yettel" за партньорски оферти най-новата инициатива „Промо вторник" - за ексклузивни намаления на смартфони и аксесоари, предлагани в онлайн магазина на оператора. Друга значима инициатива на телекома, достъпна в приложението, е дигитализираната версия на „Опознай България - 100 национални туристически обекта", осъществена в партньорство с Българския туристически съюз. Възползвайки се от нея, потребителите имат възможност не само да събират печати от различни забележителности, но и да научат интересни факти за историята на всяко място, което посещават чрез интересно аудио- и видеосъдържание.

Защита и сигурност

В допълнение към лесното управление и палитрата от забавления за свободното време, Yettel App предлага опция за по-голяма сигурност в онлайн среда. Услугата „Защита на профила" дава възможност на клиентите да проверят дали личната им информация е изложена на риск, като посочат имейл адреси, които да бъдат наблюдавани. В случай на изтичане на лични данни онлайн, от телекома уведомяват чрез имейл или SMS, за да могат да се вземат навременни мерки при потенциална заплаха.

По-дълъг живот за устройството

Осигуряването на по-дълъг живот за едно устройство спестява излишни разходи на потребителите и допринася за опазване на околната среда, като спомага за редуциране на електронния отпадък. В комбинация с останалите си функционалности, Yettel App предлага услугата „Смартфон диагностика", която позволява лесна и изцяло дигитална проверка на състоянието на мобилното устройство чрез хардуерни и софтуерни тестове. Диагностиката обхваща различни компоненти като софтуер, дисплей, камера, аудио функции, сензори и бутони за звук и включване/изключване на устройството.

След завършване на всеки тест се генерира подробен анализ на състоянието на устройството, а ако бъдат установени нередности, се предоставят препоръки за тяхното отстраняване. Така потребителите имат възможност да предотвратят по-сериозни и скъпи бъдещи ремонти, като се справят с потенциални проблеми още в ранна фаза.

Помощ у дома

Не на последно място, Yettel App предлага навременно съдействие при битови аварии или повреда на домакински уреди чрез услугата „Смарт майстор". Пакетът включва спешен домашен асистанс за проблеми с водопроводната или канализационната система, аварии на електрическа инсталация, щети на основната отоплителна система и други. Освен това, услугата осигурява съдействие за ремонт на основни уреди като телевизори, готварски печки, перални, сушилни, съдомиялни машини, хладилници и фризери. По този начин, потребителите могат да получат бърза и ефективна подкрепа при неочаквани проблеми в дома, което им позволява повече спокойствие в стресови ситуации.

Надграждане на клиентското изживяване чрез дигитална трансформация

До края на годината, като част от своята стратегия за дигитална трансформация, Yettel планира да подобри още повече клиентското изживяване в мобилното приложение чрез дигитализация на редица клиентски интеракции. В резултат на това, почти всички услуги и операции ще могат да бъдат извършвани напълно онлайн. Това ще направи приложението не само още по-функционално, но и ще затвърди позицията му на цялостна платформа, която обединява всички нужди на потребителите.

*Резултатът се базира на моментно състояние съгласно оценката на мобилното приложение на Yettel от над 70 000 потребители в Google Play Store и над 22 000 потребители в Apple App Store към март 2025 г.