Открихa първия по рода си кабинет за изкуствен интелект в столично училище
Секция: БЪЛГАРИЯ
26 Март 2025 06:22
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Открихa първия по рода си кабинет за изкуствен интелект в столично училище

/КРОСС/  В столичното училище „Цар Симеон Велики", с. Иваняне днес се състоя тържественото откриване на нов кабинет за изкуствен интелект ''AI LAB''.

Събитието бе уважено от множество почетни гости, включително народния представител г-жа Елисавета Белобрадова, кмета на район Банкя г-н Рангел Марков, кмета на село Иваняне г-жа Албена Иванова, д-р Александра Александрова - заместник-кмет на район „Банкя" с ресор „Образование, култура", Александър Ангелов, съосновател на Център за творческо обучение, Доброслав Димитров, председател на БРАЙТ и член на консултативния съвет на БАСКОМ и семейство Врабевски, собственици на образователния ни комплекс.Целта на новия кабинет е да предостави на учениците възможност за практически досег с дигиталния свят и модерните технологии, които оформят 21-ви век.

По време на откриването членове на Управителния съвет на клуба по Роботика към Техническия университет направиха впечатляваща демонстрация на изработен от тях робот, който се управлява с жестове на ръката. Ученици от 5. и 6. клас и гимназиасти от ЧГПНП "Асен Йорданов" също взеха участие, представяйки кратки презентации на различни теми, свързани свъзможностите на изкуствения интелект.

"Развълнувани сме, че в нашето училище имаме такъв кабинет. В него ще можем да научим много нови неща за изкуствения интелект и да развием уменията си в областта на технологиите. Това е страхотна възможност за нас да се подготвим за бъдещето и да бъдем част от света на иновациите", споделиха ученици от 5. клас след откриването.

Събитието завърши с лекции, представени от Александър Ангелов и Доброслав Димитров. Техните презентации подчертаха значимостта на новите технологии и как те могат да бъдат интегрирани в образователния процес, предоставяйки на учениците ценни знания и умения за бъдещето.