Програмата на Yettel за дигитално приобщаване спечели две награди от BAPRA Bright Awards 2025
Секция: Технологии
28 Март 2025 19:41
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Програмата на Yettel за дигитално приобщаване спечели две награди от BAPRA Bright Awards 2025 Коледната кампания на телекома „Истинското общуване започва, когато оставим телефона“ също бе отличена в комуникационния конкурс

/КРОСС/  Най-дългогодишната кампания за корпоративна социална отговорност на Yettel - програмата „Безопасен интернет и развитие на дигиталните умения", спечели две награди в комуникационния конкурс BAPRA Bright Awards 2025. Отличията са в категориите „Кампания за корпоративна социална отговорност", където телекомът взе златото, и сребро в „ESG комуникационна кампания или проект". Коледната кампания „Истинското общуване започва, когато оставим телефона" донесе на телекома бронзово отличие в категорията „Дигитален PR". И двата проекта се реализират в партньорство с комуникационна агенция d:istinkt. 

Конкурсът, организиран от Българската асоциация на PR агенциите (БАПРА), се провежда за 15-а поредна година и отличава проекти и постижения в областта на комуникациите и PR практиките. Тазгодишното издание събра рекорден брой заявки - над 200, разпределени в 12 конкурсни категории, 3 специални категории за компании и 3 големи БАПРА награди.

Програмата за дигитално приобщаване на Yettel e мащабна инициатива за развиване на дигитално-медийната грамотност на хора от различни възрасти. Вече 18 години тя помага на децата и тийнейджърите да усвояват нови знания и умения за сигурността си в интернет пространството, както и на възрастните да се запознават с новите технологии и да бъдат по-уверени в мрежата. Като част своята стратегия за устойчиво развитие телекомът си поставя за цял всяка година да ангажира над 40 000 деца с темата за интернет безопасността и да подпомага 10 000 души в развитието на техните дигитални способности. 

С реализираните през 2024 г. кампании Yettel помогна на над 82 000 души да придобият нови знания за защита в интернет. Партньори на телекома са Националният център по безопасен интернет, издателство „Клет България" и образователната платформа prepodavame.bg, създадена от фондация „Заедно в час". По темите за онлайн безопасност броят на достигнатите деца и младежи е над 58 000, а близо 24 000 души са подобрили дигиталните си умения чрез участието си в програмата. Сред тях са ученици на възраст между 7 и 18 години, като най-уязвимите групи в интернет, учители и родители - заради ролята си на ментори и важни фигури за подрастващите. 

Освен с тематични уроци в училище, подрастващите учиха как да се защитават в интернет докато играят и се забавляват с Digital Scouts предизвикателствата. Изкуственият интелект и неговото приложение в клас бяха на фокус в „Дигиталната академия за учители", която представя практически насоки за използването на инструменти като ChatGPT, Gemini, Copilot и BgGPT.

Коледната кампания на Yettel „Истинското общуване започва, когато оставим телефона" e посветена на важността на живия човешки контакт в ерата на дигиталните технологии. Компанията припомня поръчано от нея национално проучване, проведено от агенция „Арбитраж", според което едва 4% от българите прекарват с телефон в ръка по-малко от един час дневно, а за 20% екранното време дори надвишава шест часа.

В конкурса на БАПРА беше отличена и кампанията на Yettel „Супер хора. Супер технологии", която чрез дигитални аватари на служителите, генерирани от изкуствен интелект, представя хората, които стоят зад успеха на компанията и я превръщат в атрактивно и предпочитано работно място. Телекомът грабна златото в категориите „PR кампания, включваща AI или друга технология" и „Вътрешни комуникации", както и бронз в „Кампания за работодателска марка". Кампанията е в партньорство с творческа агенция guts&brainsDDB.