Kaufland и УНСС стартират съвместна Data Academy за бъдещи специалисти в сферата на изкуствения интелект и анализа на данни
Секция: Технологии
02 Април 2025 15:34
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Kaufland и УНСС стартират съвместна Data Academy за бъдещи специалисти в сферата на изкуствения интелект и анализа на данни 11 студенти от магистърска програма „Изкуствен интелект и икономика" и бакалавърска програма „Бизнес информатика" в УНСС ще преминат през серия от специализирани обучения

/КРОСС/ Kaufland стартира Data Academy - образователна инициатива, реализирана в партньорство с Университета за национално и световно стопанство (УНСС). Академията надгражда успешното сътрудничество между ритейлъра и образователната институция, което e естествено продължение на съвместната им работа в посока развитие на млади таланти през последните три години. Data Academy е насочена към студенти с интерес към изкуствения интелект и анализ на данни, като съчетава теоретични обучения с практически казус, разработен от експерти в сферата. В академията участват 11 студенти от магистърска програма „Изкуствен интелект и икономика" и бакалавърска програма „Бизнес информатика" в УНСС. 

В рамките на 7 седмици студентите ще преминат през серия от специализирани обучения, включващи теми: като „Въведение в Python", „Linear Regression", „Decision Trees" и „Clustering". Обученията ще се провеждат в УНСС в периода от 28 март до 16 май, а финалното предизвикателство - решаване на реален бизнес казус, ще се проведе в Централни хали.

Менторите, които ще работят със студентите по време на академията Kaufland, са част от Data & AI екипа в Kaufland България. Представителите му са Деница Панова-Вачева, ръководител Data & AI, заедно с Христо Христов, старши експерт Data & AI, Анна-Мария Шкварек, стажант Data & AI.

„В Kaufland България вярваме, че сътрудничеството между бизнеса и академичната общност е от ключово значение. Чрез Data Academy, създадена съвместно с УНСС, имаме възможност да предадем на студентите практически знания, които надграждат академичната им подготовка. За нас това дългосрочно партньорство е инвестиция в бъдещето - в младите хора, които ще променят начина, по който компаниите взимат решения." - каза Деница Панова-Вачева, ръководител Data & AI.

Реализирането на проекта подчертава важността на интеграцията между образованието и реалния бизнес, особено в динамично развиващата се област на анализа на данни, програмиране и изкуствен интелект. Подобни инициативи предоставят на студентите възможност да се запознаят с актуалните тенденции и предизвикателства в индустрията, подготвяйки ги за успешна кариера. Всички успешно завършили участници в академията ще получат сертификати и специални награди от Kaufland България. 

Data Academy е поредната стъпка от стратегията на Kaufland за подкрепа на млади таланти. Разширяването на студентските програми увеличава възможностите за младите хора в България, като им осигурява теоретични знания, практически опит и ценни професионални контакти за развитие в ритейла. 

Информация за всички младежки програми на Kaufland България можете да намерите тук. 

 

За Kaufland България:

Kaufland България е търговската верига на дребно с най-богат асортимент от 24 хил. хранителни и нехранителни стоки.  Годишният оборот на компанията е от над 2 млрд. лв. Тя е един от най-големите частни работодатели в страната с екип от над 7900 служители. Седем поредни години компанията е сертифицирана като Top Employer от международния независим институт Top Employers Institute. От началото на 2023 г. до момента утвърждаването на работодателската марка на Kaufland България беше засвидетелствано и от близо 80 отличия в най-оспорваните категории на значими конкурси като Employer Branding Awards на b2b Media, Career Show Awards, My Love Marks, Business Lady, Employer of choice и други. За четвърти пореден път през 2025 г. компанията заслужи и престижното първо място като „Най-добър работодател" според класацията на Career Show Index 2025 - „Топ 100 най-добри работодатели в България", както и Любим международен работодател от единствената в България изцяло потребителска класация My Love Marks.