Войната на пътя. Катастрофи, жертви, разбити пътища – докога?
Секция: БЪЛГАРИЯ
07 Април 2025 12:41
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Войната на пътя. Катастрофи, жертви, разбити пътища – докога?

/КРОСС/ Законът е категоричен, че стопанинът или собственикът на пътя носи отговорност за неговото състояние и поддръжка. Когато един водач допусне нарушение, бива санкциониран от контролните органи. Беше посочено, че има над 13 000 предписания, след които няма предприети мерки. Може ли КАТ да каже дали има един съставен акт за установяване на административно нарушение, попита от студиото на БНТ "Денят започва" председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България Красимир Георгиев.

Адвокатът Силвия Петкова посочи, че се оказва, че държавата няма пари, за да поддържа пътната инфраструктура.

Възниква обаче друг въпрос. При положение, че Министерството на вътрешните работи е най-голямото ведомство в страната, с най-голям бюджет, ако да речем, че държавата няма достатъчно средства, за да поддържа опасните участъци, защо Министерството на вътрешните работи няма капацитета да постави патрулни автомобили в тези участъци. Защото дори само видимото присъствие на полицейски патрул на този участък би довел до спазване на ограничението на скоростта. Конкретно в този участък, в който загина 12-годишната Сияна, тежкотоварните автомобили се движат с изключително висока скорост.