-
01 Апр 2025 |
USD / BGN 1.8084
GBP / BGN 2.3413
CHF / BGN 2.0521
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C
Програмата на Yettel за дигитално приобщаване спечели две награди от BAPRA Bright Awards 2025

28 Март 2025 | 19:41

/КРОСС/ Най-дългогодишната кампания за корпоративна социална отговорност на Yettel - програмата „Безопасен интернет и развитие на дигиталните умения", спечели две награди в комуникационния конкурс BAPRA Bright Awards 2025. Отличията са в категориите „Кампания за корпоративна социална отговорност", където телекомът взе златото, и сребро в „ESG комуникационна кампания или проект". Коледната кампания „Истинското общуване започва, когато оставим телефона" донесе на телекома бронзово отличие в категорията „Дигитален PR". И двата проекта се реализират в партньорство с комуникационна агенция d:istinkt.
Конкурсът, организиран от Българската асоциация на PR агенциите (БАПРА), се провежда за 15-а поредна година и отличава проекти и постижения в областта на комуникациите и PR практиките. Тазгодишното издание събра рекорден брой заявки - над 200, разпределени в 12 конкурсни категории, 3 специални категории за компании и 3 големи БАПРА награди.
Програмата за дигитално приобщаване на Yettel e мащабна инициатива за развиване на дигитално-медийната грамотност на хора от различни възрасти. Вече 18 години тя помага на децата и тийнейджърите да усвояват нови знания и умения за сигурността си в интернет пространството, както и на възрастните да се запознават с новите технологии и да бъдат по-уверени в мрежата. Като част своята стратегия за устойчиво развитие телекомът си поставя за цял всяка година да ангажира над 40 000 деца с темата за интернет безопасността и да подпомага 10 000 души в развитието на техните дигитални способности.
С реализираните през 2024 г. кампании Yettel помогна на над 82 000 души да придобият нови знания за защита в интернет. Партньори на телекома са Националният център по безопасен интернет, издателство „Клет България" и образователната платформа prepodavame.bg, създадена от фондация „Заедно в час". По темите за онлайн безопасност броят на достигнатите деца и младежи е над 58 000, а близо 24 000 души са подобрили дигиталните си умения чрез участието си в програмата. Сред тях са ученици на възраст между 7 и 18 години, като най-уязвимите групи в интернет, учители и родители - заради ролята си на ментори и важни фигури за подрастващите.
Освен с тематични уроци в училище, подрастващите учиха как да се защитават в интернет докато играят и се забавляват с Digital Scouts предизвикателствата. Изкуственият интелект и неговото приложение в клас бяха на фокус в „Дигиталната академия за учители", която представя практически насоки за използването на инструменти като ChatGPT, Gemini, Copilot и BgGPT.
Коледната кампания на Yettel „Истинското общуване започва, когато оставим телефона" e посветена на важността на живия човешки контакт в ерата на дигиталните технологии. Компанията припомня поръчано от нея национално проучване, проведено от агенция „Арбитраж", според което едва 4% от българите прекарват с телефон в ръка по-малко от един час дневно, а за 20% екранното време дори надвишава шест часа.
В конкурса на БАПРА беше отличена и кампанията на Yettel „Супер хора. Супер технологии", която чрез дигитални аватари на служителите, генерирани от изкуствен интелект, представя хората, които стоят зад успеха на компанията и я превръщат в атрактивно и предпочитано работно място. Телекомът грабна златото в категориите „PR кампания, включваща AI или друга технология" и „Вътрешни комуникации", както и бронз в „Кампания за работодателска марка". Кампанията е в партньорство с творческа агенция guts&brainsDDB.